fruit hap eten

hoi meiden

sverre is nu 5.5 maanden en krijgt nu vanaf vorige week fruit. gaat opzich goed maar meneer gooit alles er weer uit als hij het tussen 2 voedingen door krijgt gaat het er wel in maar komt het er even hard weer uit. maar als ik het nu doe voor zijn fles gaat het er wel gewoon in en eet hij het ook op. en het blijft er ook in.

is dit erg? doen meer moeders dit. heeft iemand tips? dan hoor ik dat graag.

doei lucy

Hoi Lucy,

onze zoon is ook 5,5 mnd. Hij  krijgt sinds een paar dagen potjes fruit en groente. We zien het nog als extraatje, naast de fles. Het duurt nog wel even voordat hij aan het eten van dit vastere voedsel is gewend. Hij vindt het overigens wel erg lekker! Het is nogal stoeien, om de lepel in zijn mond en niet in zijn grijpgrage handjes te krijgen  Dus maak je geen zorgen. Het is nu nog bedoeld als bijvoeding. Wat hij nodig heeft, haalt hij nog uit de fles.

Groetjes, Marijon

Hoi Lucy,

misschien moet je minder geven. 1/3 potje en 2 uur na de laatste fles.
Zo begon ik met 4,5 maand. Tijs spuugde ook weleens wat eruit. Nu gaat het harstikke goed en eet hij een heel potje. Tijs is ook 5,5 maand.

Groetjes Leonie

Hoi,

Onze tweeling is net 6 maanden. Ik ben al een tijdje aan het proberen met fruit en verschillende groentepotjes.
Het is af en toe best lastig inderdaad. Hoeveel geef je, op welk moment, vers of uit een potje?
Ik bekijk het een beetje per dag om hoe laat ik de fruithap geef. Als het er 's ochtends niet van komt, dan komt het er de rest van de dag meestal ook niet meer van. Alles zit dan zo dicht op elkaar!
Ik probeer de fruit rond 9.30-10u te geven en dan de fles rond 11u.
Ik denk ook dat de flessen nu nog het belangrijkste zijn, maar langzaamaan moet de groente en fruit wel uitgebreid worden, zodat ook de 5e voeding van 23u 's avonds eraf kan.
Er gaat in ieder geval heel wat tijd inzitten. De dagen vliegen voorbij.
Tip: op de site: 'Tijd voor mama' staan tips voor meer vrije tijd voor mama's. Is wel leuk om eens te bekijken!

Hee hoi,

Heerlijk om weer eens in deze tijd rond te huppelen.
Mijn zoon is alweer 18 jaar oud. Dus ik ben al aardig verzadigd.
Sinds kort pas ik op bij de buren. Kmiste toch die tere lieflijkheid.
De buren hebben een klein dochtertje van een half jaar. Alleen is dat weer even terug in de tijd. Maar er is toch wel wat veranderd.
Die meid spuugt een aardig eind in het rond. Maar meestal net na het middagslaapje, dan lukt het wel, en dan houdt ze alles netjes binnen.
Ik geloof dat het gewoon met het ritme te maken heeft.
Nou..eens kijken wat tijdvoormama daar allemaal over te zeggen heeft.

doeg, en ik zou zeggen meiden hou vol!! Of liever gezegd: Hou het binnen!
Adrienne.

Terug
Bovenaan