fruit hapje

mijn zoontje is bijna 4 maanden.waarom moet je echt wachten tot die tijd met het fruit hapje .ik geef hem nu soms een theelepeltje met sinaasapelsap en hij vind het heerlijk .nu wil ik weten of die paar weken uit maken en zo ja waarom
 
Hoi,

Moeilijk he soms om zo lang te "moeten" wachten.

Het beste is te wachten tot 6 maanden dan zijn de darmpjes geheel goed ontwikkeld en heb je het minste last van krampen enz.

Tot zes maanden zijn kinderen ook gevoelig voor het ontwikkelen van een allergie. Als die al sluimert kan het zijn dat die tot uiting komt omdat hij er nog niet aan toe is.

Maar ja je hebt natuurlijk altijd kinderen die er al aan toe zijn en als moeder ben jij de gene die dat weet.
Als je fruit wil geven omdat jij het wil zal ik nog even wachten.
Maar dat is natuurlijk iets wat je zelf moet uit vogelen

Sinasappelsap is niet echt neutraal dus daar moet je wel wat voorzichtig mee zijn.

Veel plezier van je kindje

groetjes
 
Ach welnee, die paar weken maakt niet uit, het gaat erom of je kindje goed reageert. Als je kindje goed reageert op die sinaasappelsap, en als er geen allergien in de familie zitten, dan is daar niks op tegen. Volg je eigen intuitie en niet zo precies op de leeftijden letten. Er zijn ook kindjes die bijv. lopen met 10 maanden en kindjes die lopen met 16 maanden. Maaaar nogmaals, als er allergien in de familie zitten, dan zou ik toch eerst het consultatiebureau raadplegen. Succes
 
Wat ik begrepen heb, is dat je kindje zelf min of meer aangeeft dat hij (of zij natuurlijk) interesse krijgt in gewoon eten. Hij gaat dan bv naar je bord graaien als jij eet. Onze zoon is pas 4 weken oud dus ik heb hier nog geen ervaring mee, maar misschien heb je er toch wat aan. En als hij het lekker vindt en tot nu toe geen problemen heeft gehad, zou het toch moeten kunnen. Vraag het voor de zekerheid anders na bij het consultatiebureau. Succes!
 
Babies graaien overal naar, dat heeft naar mijn idee niks te maken met willen eten.
Jou bordje is net zo intressant als een bijtring, knoopje aan je blouse.....
Echt een kind snapt echt niet dat wat jij in je mond stopt dat dat eten is.
Jij stopt iets in je mond en dat wil hij/zij ook....naaapen.

Er is aangetoont dat het gewoon beter is om te wachten tot 6 maanden.
Voor de darmen is het gewoon veel beter.

Vaak is het zo dat de ouders toe zijn aan een fruithapje en niet zozeer het kind.
Van citrusvruchten krijgen ze ook vaak een hele schrale kont.

Ik ben met 5,5 maand begonnen met een hapje. Ik merkte dat hij met zijn voeding begon te spelen....geen intresse meer in de melk.
Met een paar hapjes was ineens de interesse terug.

Zeker in jou geval is je kindje nog geen 4 maanden....wacht gewoon nog even.


 
hoi nou hier ben ik weer .ik heb een andre op lossing ge vonden . mijn vriendin geeft pap in een vlesje tegen spugen. nu gebruik ik de zelfde pap nutrixs en meng dit met een restje melk ,hij vind dit helemaal het einde en begind zelfs te huilen als je niet snel genoeg de volgende hap geeft .hij vind het echt leuk.
 
Hoi hoi

Ik heb een dochter van 9 maanden en met 3,5 maand zat ze aan het fruithapje. Ze heeft bijna nooit krampjes gehad en ik merkte dat ze echt toe was aan iets anders dan alleen melk. Ik heb wel potjes fruithapje gegeven, zodat ik wist dat ik geen verkeerd fruit zou geven. Ze heeft er van gesmuld en nergens last van gehad. Het lijkt mij goed om te kijken naar je kind i.p.v. te kijken wat het cb zegt. Tuurlijk moet je een kind van 4 maanden geen dingen voor een kind van 8 maanden geven, maar een paar weken eerder beginnen met iets is echt geen ramp.
Het kind geeft het wel aan.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan