Fruit! hoe en wat en WANNEER?

Vince is volgende week 4 maanden en ik ga denk ik morgen met fruit beginnen.
Bij Lizzy begon ik met een potje en maakte toen ze eenmaal alles luste alles vers ben aan het twijfelen wat nu zal doen...gelijk vers of potje?

Nick is afgelopen maandag 4 mnd geworden, sinds een aantal dagen daarvoor ben ik begonnen met een fruithapje. Hij vindt het erg lekker!!! Tot nu toe eet hij amper een half (klein) potje per dag en geef ik telkens een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak. Als hij wat meer aan de verschillende smaken is gewend, wil ik ook vers proberen. Maar voor het eerst vond ik kant-en-klaar wel makkelijk :)

ik weet toch niet meer hoe ik bij Lizzy begonnen ben!...ik denk dat ik hem ook rond 10 uur geef een paar hapjes en dan om 11.00 uur gewoon de fles.
Hoe doen jullie dat?

Waarom beginnen jullie met een potje als ik vragen mag? Ik ben van plan om meteen vers te geven. Bij de oudste ben ik met 6maand pas begonnen met bijvoeding, en die heeft nooit een potje gehad. Al is daar ook niks mis mee hoor. Maar ik vind het geen moeite om vers te maken en dat heeft toch wel mijn voorkeur. Begrijp me niet verkeerd,dit is geen kritiek op potjes, het is gewoon niet mijn ding. Iedereen is anders toch?

@wondernmr2... ooo wat snap ik je vraag goed... hier gaan we helemaal de ander kant op... ook wij gaan pas met 6 maanden begingen met bijvoeden... en dan gaan we mateen beging met stukjes geven... dus geen potjes en geen puree... maar goed ook dat is een keuze...

nou meot ik wel zegen nu die druk is met zijn tanden dat we hem gisteren op een stuk kokomber hebben laten zuigen/kauwen... (als die er al sap van heeft gekegen verbaast dat mij)... ik heb gelezen dat wortel sap helpt... dus ga als ik weer boodschapen doen wortels mee nemen kan die daar op zuigen/kauwen...

succes met je keuze

Ik geef nu fruit maar ook groente, dit op advies van de kinderarts wegens reflux. Ik begin nu met potjes om hem te laten wennen dat hij niet moet zuigen en dan ga ik over op zelf maken. Ik ga het maar tijdelijke pureren want ik wil dat hij al snel leert eten met stukjes. Heb ik ik toendertijd ook bij onze dochter gedaan en die heeft ook nooit moeite met stukjes gehad, is trouwens ook een ontzettende makkelijke eter, maar dat zegt niks hoor denk ik over hoe je begint.

Ik geef hem rond 16.30uur zijn fruit of groente. Met groente heeft hij veel minder moeite maar fruit vind hij toch denk nog een beetje te zuur.

Toen ik vers eten ging maken voor onze dochter deed ik vaak het eten wat ik die dag maakte ook klaarmaken voor haar en dan porties verdelen en in de vriezer doen. Ik gaf zoveel mogelijk groente (behalve groenten waar nitraan inzat natuurlijk

Wij geven nu ook eerst uit een potje om langzaam aan de smaak te wennen. Eerst zo hoop verschillende smaken proberen en daarna over op vers.
Wij wilden niet perse met 4 mnd beginnen met bijvoeden, maar het lijkt erop (ook op advies van cb) dat hij er echt aan toe is. En hij vindt het ook lekker! De cb verpleegkundige bij ons zegt gewoon: Niet allerlei schema's opvolgen, maar goed naar de behoeften van je kindje kijken en luisteren. En tot nu toe werkt dat prima voor ons.

Terug
Bovenaan