fruit invriezen.

hallo,
mijn dochter is nu 5 maand en een week oud.
wil heel graag fruit gaan invriezen omdat ze zelf gemaakt lekkerder vind dan een potje fruit.
ik heb alleen geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
kan iemand mij helpen??
 
Je kan toch gewoon steeds vers fruit nemen. Neem een stuk fruit en even de staafmixer erdoorheen. Een harde appel in stukjes snijden en een minuut in de magnetron, of met wat water koken en dan de staafmixer er doorheen, af laten koelen en klaar.
Ik heb nog nooit een fruithapje ingevroren. Maar ik neem ook gewoon 1 stuk fruit en in het begin een half en at zelf de andere helft op.
 
ja dat doe ik ook wel. maar alicia vind het ook lekker om bijvoorbeeld appel en banaan te hebben. en dan heb ik meteen voor 2 dagen terwijl ik graag wil afwisselen
 
Hoi,

op www.smikkels.nl of www.keukenkikker.nl staan hele leuke recepten. Wij vriezen het fruit in in ijsblokbakjes. Zo maken we dan een paar soorten fruit klaar met de staafmixer en kunnen we zoveel combineren als we willen. Zo kun je ook zelf de hoeveelheden aanpassen. Onze dochter zat eerst op 4 blokjes per fruithap en nu halen we er 6,7 of 8 uit. Heel handig! Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Ik maak gewoon elke dag vers. half banaantje en wat aardbeien of appel en een kiwi zo variereer ik elke dag met een half ligatje erdoor.
lekker prakken en klaar de rest eet ik zelf op.
vind fruti snel verkleuren dus maak het en geef het gelijk.
appeltje rasp ik, zo gedaan en hoef je niet elke keer de staafmixer te pakken. de rest prak ik gewoon met een lepel!
 
Wij proppen het altijd met veel liefde in ijsblokjes zakjes. appel en peer is hierbij een ramp (glijdt niet lekker, dus is even aanproppen) maar andere gaan best prima. Soms verdun ik het nog iets met water om het te vergemakkelijken en als het dan weer te waterig is, verdik ik het met rijstebloem of 6+papvlokken als ik het klaarmaak om te eten.

Maakte eerst enkelvoudige fruithapjes klaar, maar meng steeds meer en andere fruitjes doorelkaar inmiddels. En meneertje hier vindt het heerlijk!!!
 
Terug
Bovenaan