fruit of groente???

hoi meiden, wil over een tijdje weer langzaam gaan beginnen met een hapje 2 weken geleden reageerde ze nog heftig dus over een week of 2 wil ik weer gaan testen dan is ze bijna 5,5 mnd want ze is nu bijna 5 mnd..

maar nu is mijn vraag wat deden jullie eerst fruithap of eerst groente? op het fruit reageerde ze zo heftig dus dacht misschien over 2 wk maar eens groente proberen misschien dat ze daar minder heftig op reageerd of heeft dat er niets mee te maken en is het puur de darmpjes??

maken jullie het trouwens zelf of kopen jullie potjes? vond het namelijk toen de tijd zo zonde dat ik het potje weg kon gooien na 2 theelepels.. alhoewel de honden er daarna wel van gesmult hebben ;)

alvast bedankt..

groetjes non

Haha, komen de hongen er toch nog goed vanaf!!
Maar als het zo weinig is kan je beter iets groente uit de pan halen even even goed fijnmaken, let wel op dat je dan even geen zout gebruikt! Fruit kan je natuurlijk ook makkelijk maken en de rest lekker zelf opeten! Potjes is inderdaad zonde, een paar hapjes en dan is het al genoeg, maar het is zooo makkelijk....
Succes!!

Wat adviseerd je CB? Hier moet je beginnen met groente. Ik geef nu een potje per dag.
Ik was begonnen met fruit maar dat ging hier ook niet goed. Ga binnenkort weer beginnen en dan een week hetzelfde zodat ik weet waar ze op reageerd.
Als ik je een advies mag geven... Start met groenten en dan een week dezelfde. Voor fruit hetzelfde.
Ik gebruik trouwens altijd potjes. Ik ben een beetje van het makkelijke en volgens mij is het net zo goed!

Ik geef ook fruit maar ik gebruik 2 x een half potje
dus hier geen restjes.
Ik zit er zelfs over te denken om groente erbij te gaan geven, hij is bijna 5 maanden.
Maar ik geef nu vaak 240 ml water+melk wat toch al gauw 260 ml wordt en dat vind ik persoonlijk erg veel maar hij drinkt het wel op.
Wel valt mij op dat er dan meer terugkomt.
Ik wil dus gaan naar 210 ml en dan dus groente erbij doen.

Ik ben begonnen met groente, nu 4dagen geleden en bouw het heeel rustig op, dus de 1e dag amper 2 likjes. Hij krijgt nu al wat meer, De 1e keer dat ik het geprobeerd heb 2w terug reageerde hij ook heel heftig vandaar. Ik gebruik wel potjes omdat ik precies hetzelfde wil geven een x aantal dagen. Hij krijgt nu dus Wortel. en haal 2 dagen wat uit een potje en dan moet de rest helaas weg. Het gaat nu wel goed.
Hij is nu 5,5 mnd.

Ik geef alleen in noodgevallen potjes, ik vind het zelf een onsmakelijke bende (heb zelfs wel eens een potje gehad, die lustte zelfs mijn hond niet, nou dan is het ECHT heel vies). Bovendien zitten er in potjes altijd toevoegingen, al denk je alleen wortel te geven. Zeker voor kindjes met allergieen is het gewoon belangrijk om iets te geven zonder ook maar iets van toevoegingen. Als dat allemaal goed gaat kun je daarna heus wel eens een potje geven. Maar goed opletten wat er allemaal in zit.

Ik kook gewoon de hapjes zelf. In het begin hebben ze maar heeeeeeel weinig nodig. Ik kook altijd een wat grotere hoeveelheid, en vries het in in ijsblokjeshouders. Dan kan ik de avond van te voren het aantal blokjes ontdooien wat ik nodig heb. Zo heb ik al een aantal groenten in de vriezer liggen. Fruit maak ik gewoon op de dag zelf vers. De rest voer ik op aan mijn dochter, of eet ik zelf op.
Ik vind het koken eerlijk gezegd de moeite niet. Als ik groente kook voor de rest van mijn gezin, haal ik er wat van af voor Joost (opletten dat je daarna pas het eten zout)

Het maakt op zich niet uit of je met fruit of met groente begint. Ik ben nu begonnen met bijvoeding, en hij krijgt nu drie dagen achter elkaar worteltjes, en daarna drie dagen achter elkaar banaan, dan weer drie dagen een groente en dan weer fruit. Want dan heb je over een klein maandje dat hij van alles al kan eten, zowel groente als fruit (als de introductie goed gaat)

Wat je bij een kindje wat heftig reageert pas later moet geven zijn de zogeheten allergenen. Dit zijn oa: aardbei, tomaat, kiwi. Dit kan je beter pas geven als ze minimaal 9 maanden zijn. Citrusvruchten moet je ook pas later geven.

Ik heb vaker gehoord dat groente beter is, omdat ze dan beter wennen aan andere smaken dan zoetigheid (fles en borstvoeding is zoeter, fruit natuurlijk ook). Ook hebben veel baby's eerst een betere smaakpapil bitter, dus als ze zoiets krijgen schijnen de smaakpapillen beter te ontwikkelen.

Ik zeg expres schijnt, want er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ;)

ik heb gehoord dat eerst groente beter is omdat fruit wat zuurder zou zijn voor maag en darmpjes. maar worteltjes wilde nog niet zo bij Nooya, ben toen met banaan en peer begonnen.
van de banaan kreeg ze rare plekjes, met de peer gaat het helemaal goed. geen last en vind ze erg lekker.
Ga morgen denk ik beginnen met appel.
en over een paar weekjes kan worteltjes ook wel denk ik.
Het is maar net hoe je kindje is vind ik. gewoon goed op signalen letten.
Ik geef het fruit gewoon vers. geen potjes. alleen bij nood een potje.
Groetjes

Terug
Bovenaan