fruit of groente???

hoi meiden, wil over een tijdje weer langzaam gaan beginnen met een hapje 2 weken geleden reageerde ze nog heftig dus over een week of 2 wil ik weer gaan testen dan is ze bijna 5,5 mnd want ze is nu bijna 5 mnd..

maar nu is mijn vraag wat deden jullie eerst fruithap of eerst groente? op het fruit reageerde ze zo heftig dus dacht misschien over 2 wk maar eens groente proberen misschien dat ze daar minder heftig op reageerd of heeft dat er niets mee te maken en is het puur de darmpjes??

maken jullie het trouwens zelf of kopen jullie potjes? vond het namelijk toen de tijd zo zonde dat ik het potje weg kon gooien na 2 theelepels.. alhoewel de honden er daarna wel van gesmult hebben ;)

alvast bedankt..

groetjes non
 
Hoi nonnie26,
Ik ben begonnen met peer, soms met een halve liga (eerste stap) erdoor. Mijn zoontje vond het erg lekker! Soms gaf ik uit een potje, maar nu pureer ik het zelf. Als je het zelf pureert kan je het ook zelf opeten als er veel overblijft :) Mijn zoontje eet nu veel soorten fruit (appel, peer, nectarines, bananen, meloen), maar hij moest ook even wennen. Als ik jou was zou ik het gewoon blijven proberen.
Groente: ik ben begonnen met sperziebonen, broccoli, bloemkool en worteltjes. Aardappels zou ik eerst mengen met iets anders of anders wat langer mee wachten omdat ze een beetje droog kunnen zijn.

Veel succes! Het komt van wel goed :)
 
Hallo

Wij zijn begonnen met groenten, omdat fruit te zuur zou zijn voor zijn reflux.

Ik wissel af tussen zelfgemaakt (en ingevroren) en potjes. Het eerste potje was met worteltjes, wat hij heel erg lustte. Het zelfgemaakte moest in het begin wel heel fijn gemixt worden, brokjes lustte hij niet.

Ik dacht wel dat sperziebonen pas vanaf 6 maand mag:
http://www.kindengezin.be/Ouders/Baby/Voeding/Overschakelen_naar_vaste_voeding/wat_mag_ik_op_welke_leeftijd_geven.jsp


Groetjes
 
Terug
Bovenaan