Fruit voor meerdere dagen?

Hoi!

Ik vroeg me af of je fruit   voor meerdere dagen klaar kunt maken. Ik heb nu steeds potjes gekocht, maar das  wel erg duur. Anne eet nu ook met gemak 1 heel potje leeg, maar om nu steeds 125 gram klaar te maken is wel weer heel erg veel werk.
Tevens de vraag hoe je het met appel doet. Ik heb vorige week geprobeerd dit zelf te maken (koken), maar het werd een gore substantie en heb haar uiteindelijk toch maar weer een potje gegeven.
Welke fruitsoorten mag je geven? Granny's geloof ik niet, maar sinaasappel wel?
Ik heb wel weer heel veel vragen.... maar kom er zelf niet echt uit.

Groetjes,
Natasja

Hoi hoi,

Ik maak voor Ruben ook zelf fruit.
Heb al banaan gemaakt en peer.....en ook al de combi peer/banaan. Ik weeg het niet af na 125 gram hoor. Ik maak gewoon wat klaar en als hij het op eet is het goed, laat hij wat staan doe ik het weg.
Het laatst voor 2 dagen gemaakt...de ene helft dus smullen maar en de andere helft in een afgesloten bakje in de koelkast. Wel aan denken dat je hem er op tijd uithaalt voor de volgende dag, anders is het te koud. Ik warm het zelf eigenlijk 10 sec. op in de magnetron want ik vergeet het uit de koelkast te halen.
Naar mate ze meer fruitsoorten mogen hebben, heb ik grotere porties gemaakt en ingevroren in de diepvries in van die diepvriesbakjes en dat gaat perfect.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi,

Leuk dit forum, heb net m ´n verhaaltje voor niks zitten schrijven. Nog maar een keertje dan:

Ik maak zelf nooit fruithapjes voor meerdere dagen, met een staafmixer is het toch zo klaar? Hoogstens maak ik een fruithapje van te voren klaar met de staafmixer als ik weg moet, in een bakje kun je het dan nog prima bewaren.

Ik leg altijd ´s ochtends fruit uit de koelkast alvast in de fruitschaal. Als de peer of appel later  toch te hard is, doe ik ´m heel even in de magnetron. Maar fruit koken heb ik nooit gedaan, vind het een hoop onnodig en extra werk.

Ik weeg ook nooit af hoeveel fruit ik geef, wist niet eens dat het 125 gram moet zijn. Ik doe eigenlijk maar wat.

En die potjes fruit die je kunt kopen zijn toch veel te duur,  zijn alleen maar goed voor de portemonnee van de fabrikanten!

Line

Thanks!

Ik heb net bakjes gekocht om het een en ander in te vriezen. Ik kan dus aan de slag! Wat ik me nog afvroeg was: hoelang kan je het in de vriezer bewaren? Ik vries eigenlijk nooit dingen in, maar wil dit wel eens proberen. Enneh, je pureert het en doet het in het bakje en dan hup de vriezer in? En welk fruit gebruik je? Ik heb nu appels en banaan in huis.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan