Fruit, welke soorten in de winter?

Ik krijg steeds meer moeite om fruit bij Ivar naar binnen te krijgen, hij lust wel banaan en peer, dus dat krijgt hij dan ook met regelmaat, maar hij moet niets hebben van appels of mandarijnen en tja dat is toch wel wat makkelijk te krijgen is in de winter voor niet teveel geld
dus ik grijp nog wel eens naar een potje voor de variatie, maar eigenlijk wil ik dat liever ook niet...

eten jullie kleintjes echt alle fruitsoorten zonder problemen?

groetjes Jenneke

Ja hoor Jenneke, Sophie eet echt alles........ (NOT)! Nee echt niet, ik ben inmiddels al blij als ze een partje appel of een halve banaan wegwerkt. Ging er voorheen echt alles in, onze dame is momenteel enorm aan het knoeien met haar eten.

Bij fruit at ze zowat haar vingers op: nu nauwelijks nog
Warm eten: al maanden met de pot mee-eten: nu blieft ze alleen nog potjes , de rest wordt rigoreus geweigerd

Brood gaat goed, en koek en rozijntjes........... dát smaakt naar meer.

Dus ik zou zeggen: gewoon blijven aanbieden en vooral kijken naar wat hij wel nog lekker vind, scheelt een hoop frustratie haha.

Groetjes
Susan

Meike heeft nooit zoveel met fruit gehad, dus wij zijn zeer tevreden met peer en banaan. Voor mandarijnen doet ze haar ogen dicht en appel is erg afhankelijk wat de hardheid
is.....

Ik lig er niet echt wakker van dus.... een vitamine is een vitamine, je zou ook kiwi kunnen proberen maar de prijs maakt wel uit wat je kiest....

Succes!! Oh ja, Meike heeft nooit fruit uit een potje gewild dus ik zou zelf wel blij als ze daar van nam....

Wat een verschillen he..

Groetjes Renske

Ik geef Lydia minstens een keer per dag een grote beker (300cc) Coolbest (of de Albert Heijn versie). Ze lust alle smaken en krijgt zo vast een hoop vitamientjes binnen. Verder is het appel of banaan, potjes (maar net dus helemaal niets, dus ik zit ff hier af te koelen en Lydia bij papa...) en onderweg geef ik nog wel eens een fruitreep. Hier zijn ze er van Nestle, maar in Duistland zijn er heel veel smaken. IS gedroogd fruit tussen 2 laagjes ouwel. Maar omdat ze dat sap dus zo goed drinkt, maak ik van de rest niet zo'n strijd (behalve net dan, want ze lachte me expres uit, en dat is niet leuk als je half ziek bent en al 2 weken een zieke, 's nachts spokende dochter hebt...)
Groetjes, Rianne, die ook wel wat extra fruit kan gebruiken geloof ik...

Hoi, hoi,

Gelukkig heb ik met Mirthe nergens problemen mee.
Ze eet alle soorten fruit die je haar geeft.
Halve druifjes, stukjes mandarijn, appel, kiwi, banaan noem maar op.
Voor het gemak krijgt ze ook wel eens eens een fruitreep of knijpfruit.
Echt alles gaat er zo in.

Hieronder eet Mirthe, foto van oktober, een lekker stukje appel.
Kun je het ouderwetse hapje er ook niet in krijgen?
Geprakte banaan met Liga en sinaasappelsap?
Dit is zelf bij ons allemaal favoriet.

Groetjes, Helma mv Mirthe, Jasper en Aniek.

Hier nog een fruitmonster.
Annique is echt dol op fruit, wat het ook is maakt niet uit.
Zelfs in de zomer at ze van die rode zure besjes.
Appels vind ze alleen niet echt geweldig maar dat komt omdat ze wat te hard zijn, en met haar 4 tanden krijgt ze die nog niet echt weg.
liefs sandra

Ook hier een kleine fruitduivel. Hij presteert het gewoon om samen met grote broer de bananen te pikken uit de koelkast. Afgelopen zomer kwam hij al bij de druivenstruik met zijn hamham geluidje en ook de rode en witte besjes gingen er met smaak in. Nu kan ik hem gelukkig nog steeds alles voorzetten. Waar ik me ook altijd bij Milan over verbaas is dat hij alle soorten groentes lust zelfs rauw. Want als ik een komkommer of tomaatjes in huis heb dan hamhamed hij nog steeds en hij eet het ook nog op..... (Is hem ook niet aan te zien)

Jolanda

Hier ook een fruitmonster...maakt niet uit wat!
Een banaan is in 4 happen op en een manderijn is erg geliefd. Kiwi is lekker en druiven en....tja wat niet...hahahahahha

Af en toe voor de makkelijk ook nog wel eens een potje hoor!!

Wel lastig als je kleine  niet zo graag fruit eet!

liefs jen mv mike

Terug
Bovenaan