fruit

hallo!
Ik heb een vraag over zwanger en het eten van fruit. Ik heb gelezen (en dat deed ik zoiezo ook al) dat je fruit moet wassen voor je het eet, zoals appels. Maar geldt dat ook voor mandarijnen/meloenen/bananen en sinaasappels? Ik eet de schil natuurlijk niet, maar ik vind het een beetje overdreven om zo een stuk fruit te wassen, de partjes/vrucht zelf weg te leggen, mijn handen weer te wassen en het dan te kunnen eten!!...??Want ja, je raakt de schil dan welk aan...En als je een dagje op stap bent kun je toch ook niet elke keer gaan lopen wassen? Wat doen jullie als jullie dit fruit eten? Sorry hoor voor de misschien vreemde vraag, maar ik kan vandaag het voedingscentrum niet bellen (vorige week een tip hier op het forum).Hoop dat ik reactie krijg, veel lief van anoniem
 
Het fruit hoef je niet te wassen hoor(wel de appels,peren,pruimen).Ik was wel de groente goed en ook de groenten bijv.gesneden sla,spinazie etc.Het is zeker geen vreemde vraag.

Liefs Engel
 
Je zou als regel aan kunnen houden: al het fruit dat je met schil en al opeet (dus appels, etc). Dit fruit zou - al dan niet theoretisch - op de grond gelegen kunnen hebben en dat is dacht ik de voornaamste reden dat je het moet wassen (omdat het dan toxoplasmose zou kunnen bevatten).
Daarnaast is het natuurlijk altijd lekker om dat te wassen ivm besproeien enzo, maar ik geloof dat dat niet de reden is dat je het speciaal in de zwangerschap moet wasse.
 
Terug
Bovenaan