fruit

wie heeft er ervaring met het invriezen van fruit..gaan de vitamine dan niet verloren? en wordt het niet vies bruin als je het gaat ontdooien?(een appel en een banaan worden altijd zo snel bruin vind ik. En hoe lang bewaren jullie het in de koelkast? ik doe het nu in lege fruitpotjes en bewaar het 2 dagen in de koelkast.
alvast bedankt
 
Hallo,

Sinds kort vries ik ook fruit in, heb ik hier gelezen ergens op het forum. Ik heb er hele goed ervaringen mee. En het fruit wordt niet sneller bruin dan anders als je het ontdooit. Alleen de pruim bij mij wordt wat sneller donkerender als ik het ontdooi.
Ik doei het fruit in ijsblokbakjes en haal elke keer dan 5 blokjes uit, (want ik weet dat Lotte dat opeet) en de rest en dan voor later.'
Zo heb je vind ik een goede dosering, dit doe ik ook met de groente, aardappels en vlees wat ik zelf voor haar kook.

Groetjes van Mieke mama van Lotte (17-02)
 
Hallo,

Ik vries ook fruit in, maar banaan is niet niet geschikt om in te vriezen of in de koelkast te bewaren.
Je moet het fruit gelijk na het klaarmaken invriezen. Ik heb allemaal kleine curverbakjes gekocht, die zijn makkelijk en geschikt om in te vriezen. Maar ijsblokjes kan ook, net waar je voor kiest.
Ontdooien doe ik meestal al de avond daarvoor; dan haal ik het alvast uit de vriezer. Als ik het vergeten ben, kies ik voor een potje of anders prak ik simpel even een banaantje.
 
Terug
Bovenaan