Fruit?

A

Anoniem

Guest
Ik moet dus even met de billen bloot hier.
Kian eet nu eindelijk zonder problemen potjes waar stukjes in zitten. Het was echt een verademing dat meneer de 12 maanden potjes goedkeurde! Ook het fruit. Maar nu heeft olvarit maar 2 smaken!!! Andere merken net zo weinig. Beetje saai toch?

Ik moet nu dus eerlijk toegeven dat ik niet zo'n fruit mens ben. Ik vind het eigenlijk alleen maar vervelend om dat spul schoon te maken enzo. Voor mezelf is dat niet zo erg, want ik eet gewoon vaak appels, bananen, blikvoer enzo... Maar om Kian nou in de luiheid van z'n moeder mee te laten gaan vind ik een beetje te ver gaan. Ik ben alleen een enorme fan van potjes, omdat het zo lekker makkelijk is!
Hebben jullie even de tijd om mij op weg te helpen met een paar ideetjes over hoe jullie je fruit voorschotelen aan de kleintjes. (maar kom niet met iets aan wat een half uur voorbereiding nodig heeft, want dat ga ik uiteindelijk toch niet doen). En hoeveel stuks fruit verwerken jullie erin?
Liefs van de meest luie mamma hier: Nelleke

Lorenzo eet banaan zo uit de hand
sinaasappel en mandarijn ook
peer en appel in stukjes minuutje in de magnetron
wordt het wat zachter van tenzij de peer erg rijp is
dan kriijgt hij het ook zo weg
kiwi aan stukjes aardbei ook
en ja voor het gemak in het weekend vaak een potje
en dan de 8 mnd varianten omdat daar iets meer variatie in zit
Lorenzo eet dan 1 tot 1.5 stuks

groetjes
Bianca mv Lorenzo

pff de zesde poging

ik snijd de sinaasappelpartjes in twee of drie stukjes
en dan gaat het allemaal naar binnen met vel en al

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoihoi,

wij rapleyen sinds Rêve 6 maand is, dus wij zijn met stukjes begonnen. Om eerlijk te zijn zit het werk m niet in het klaarmaken, dan wel in het opruimen...pfffff!!! maar wel heel erg leuk om te zien hoe ze zit te genieten van haar eten en van haar zelfstandigheid. Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker een vorkje, want iedere keer alles van de grond opvegen is ook niet altijd even leuk, dus we semi-rapleyen eigenlijk.

Ingewikkelde dingen gebeuren hier dus echt niet. Peer, perzik, nectarine  of kiwi, even schillen en in blokjes en dan op een vorkje, vorkje afgeven, Rêve pakt de vork, hapt het fruit eraf en geeft (na lang oefenen) de vork weer terug, zodat ik het volgende stukje erop kan prikken. Twee vliegen in een klap, ze eet fruit en leert zelf een vork gebruiken (en dit alles zonder al te veel rotzooi). Banaan gaat gewoon uit de jas in twee of drie delen in het vuistje. Toen ze kleiner was gaf ik haar peer ook gewoon in een deel geschild, maar daar bakt ze tegenwoordig niet zoveel van en in blokjes wel. Appel is hier geen succes, dat in de magnetron is niets voor mij en Rêve vindt het te hard. Tja en verder, meloen en druiven, de druiven bijt ze stuk en zuigt ze leeg, daarna spuugt ze de schil weer uit. Niet altijd, maar dan vind je de schil onverteerd terug in de luier.... weer ns wat anders of niet dan?!

veel plezier!

liefs

Esther en Rêve

Poging de zoveelste.......

Yoëll at eerst fruithap, zelf gemaakt effe schillen en de blender erop.
Hij kreeg dan van 3 stuks fruit de helft.
Nu krijgt hij gewoon een stuk banaan in zn hand en hapt ervan of appel, peer in reepjes en hapt hij ook zo vanaf.
Hij lust geen kiwi en sinaasappel gaat niet helemaal lekker met poepen (moederskwaaltje hihi)

Onze dame is dol op banaan (uit de hand),  peer (lekker zoet, in stukjes met een vork) en kiwi in stukjes. Alles wat in de blender is geweest eet ze ook, maar een stukje appel dan weer niet (te hard).

Potje fruit is misschien nu wel weer wat, was ik alweer vergeten. In de zomer is er zoveel vers, maar dat valt nu weer wat tegen. Maar die 12 maandenpotjes vind ik veel te 'nat', snap je dan wat ik bedoel? 8 maanden lijkt wel compacter..... Maar alles beter dan fuchsiaroze kersen, toch?

Groetjes Susan

Ppfff fruit... af en toe heb ik daar ook wel een beetje de balen van (erg he...), ben voor mezelf makkelijk, geen fruit of gewoon een appel of banaan zo uit de hand

maar ja ik wil het liefst vers fruit, maar weinig keuze nu, en appel vindt Ivar echt niks (alleen geblenderd met iets anders). op de een of andere manier lukt het me ook niet goed om er appelmoes van te maken in de magnetron want de stukjes worden heel "taai" (niet helemaal juiste benaming maar weet niet hoe anders te omschrijven)

anywee: ik gebruik nu het hakgedeelte van de staafmixer, zodat er wat grotere stukjes in blijven en gooi het liefst zo veel mogelijk door elkaar. moet wel zeggen dat met banaan Ivar het lekkerst vindt, en die zijn ook lekker snel rijp (vooral kiwi's vind ik nogal een crime af en toe)

ach ja ook af en toe een potje hoor!

liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan