Fruit

Over ongeveer 2/3 weekjes is Noa 4 maanden en mogen we beginnen met het fruithapje... :)))

En nu heb ik een vraagje aan de (al) mamas hoe jullie hier mee begonnen zijn en met welk fruit kan je het beste beginnen?

Onze Tim is vandaag precies 3 maanden, dus ook hier niet al te lang meer wachten met bijvoeding. In de avond krijgt hij al een papfles, dat vindt hij erg lekker!

Qua fruit kun je beginnen met banaan, peer en appel. Maar ook meloen, mango, perzik en abrikoos kunnen als fruit om mee te beginnen.

Qua groente kun je denken aan worteltjes of sperzieboontjes.

Bij mijn oudste ben ik begonnen met fruit en pas daarna groente. Dat was geen succes; hij was aan het zoete van fruit gewend en wilde geen groente meer daardoor! Dus ik denk dat ik het nu andersom doe en met groente ga beginnen.

Gr Ingrid

hoi,
je kunt het beste beginnen met groente, fruit is zoeter en nemen ze dus gemakkelijker dan groente..
Daarnaast moet je er rekening mee houden dat een baby vaak vies kijkt als je iets probeerd te geven in het begin, dat is normaal en betekend niet dat ze het niet lusten ( gemiddeld duurd het 10x voor ze aan een smaak gewend zijn)
Ook lijkt het vaak alsof ze proberen het naar buiten te werken, maar dat komt omdat ze moeten leren om het van voor in de mond naar achter te krijgen, een fles bijv ligt al achter in de keel en daar hoeven ze alleen voor te slikken, nu geef je een hapje en dat moet eerst naar achter voor ze het kunnen doorslikken!!

wortels en sperziebonen hebben idd een zachte smaak, wil je het uit potje of zelf maken?? dan moet je even bij de sperziebonen de draden verwijderen die blijven vaak wat stug!!

Hier duurd het nog wel even, moet nog tot 6mnd wachten,,haha

Succes ermee

hier is alicia 2,5 maand maar krijgt af en toe al fruithapje. vanwege het spugen zodat het wat zwaarder is en ze het niet zo makkelijk op kan spugen..
maar heerlijk vind ze het. ze heeft de rare slik techniek al onder de knie

Hahahaha, ik hoop niet dat Gideon iets van mij weg heeft....schaam, schaam
Ik verzamelde, met een voorkeur voor spinazie, alles in mijn wangen, om het vervolgens de gordijnen in de sproeien.
Heerlijk! :-D

Hola.
Juliaan is gisteren 3 maanden.
en hij wiil zo graag beginnen met fruit hapje maar moet ik toch 4 maanden wachten.
Veel sucees met jou kindtje en inderdaad beginnen met fruit lijkt me iets beter van smaak.

Terug
Bovenaan