fruitapje zelf maken?

hallo
ik had even een vraagje.
word er tegenwoordig nog zelf fruithapjes gemaakt?
ik hoor niemand er over en er word alleen over potjes gesproken.
mijn moeder maakte het vroeger zelf van liga en sinasappelsap en nog een ander soortfruit bv geraste appel.
ik wil het ook graag zelf maken aar weetniet of dit nog wel mag.
weet iemand hier iets over?
groetjes ammarins

Lijkt me dat dit best mag. Ik wil het ook graag zelf gaan doen. Maar potjes zijn natuurlijk handig voor onderweg of als je geen tijd hebt.
Mijn vriendin maakte het ook zelf, mijn moeder ook... Dus veel succes.
irene

Je mag ze gerust zelf maken hoor. Ik ga dat straks ook doen. Misschien wat potjes voor onderweg maar voor de rest gewoon vers. Ik heb gelezen dat je het zelfs kunt in vriezen in van die ijsblokzakjes,kun je er 1 blokje uitduwen en heb je genoeg voor het begin.
Gewoon goed  pureren dat het vloeibaar is eventueel wat water of melk erbij.
Pureer  ze!!   Groetjes Mikkie  

ja hoor, die worden hier straks ook weer zelf gemaakt! in het begin moet je wel de "zachtere" fruitsoorten kiezen, dus geen kiwi, sinaasappel enz. Ik pureerde vaak appels, peer, banaan enz. Met de staafmixer ging dat heel makkelijk. Tijmen wilde geen appel eten die geraspt was, ik denk dat dit in het begin nog een beetje te grof was.

Ik prakte voor Vincent 1 banaan fijn, kruimelde een liga en een beetje sinaasappelsap er door heen...vondie heerlijk altijd, ga t voor Juula straks ook weer doen want die potjes zijn zo afgrijselijk duur!

Ja, lekker zelf maken!!!! Eerst smaken een voor een een paar dagen achter elkaar uit proberen en naarmate je kindje ouder wordt, lekker veel verschillende smaken (mango en avocado waren hier favoriet) . Bij de oudste zo gedaan en als de strakste de jongste tegen het half jaar aanloopt, dan beginnen we er weer mee. Op de site van  keukenkikker
staan veel ideetjes!
groetjes Dionne/vis78

bedankt voor jullie reacties,ik heb er al zin in om aan de slag te gaan!
nu nog even wachten want onze zoon marijn is nog maar 3 weken hahahah.
inderdaad zijn potjes handig voor onderweg maar het liefst maak ik het toch vers.
groetjes ammarins

Hoi,
ik ben ook van plan om zelf hapjes te gaan maken. Vooral groente- en maaltijdhapjes. Lijkt me heel handig om de kliekjes die je zelf over hebt, te pureren en zo op te gebruiken. Heb laatst bij de Kruidvat een miniblender gekocht voor 9 Euro. Heel handig lijkt me.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan