fruithap en groentehap

Hoi, mijn zoontje is 4,5 maand en ik ben begonnen met bijvoeding. Met welke soort fruit zijn jullie begonnen ik ben nu met banaan bezig, maar ik heb gehoord dat je daar harde ontlasting van kan krijgen.
En ook hoeveel moet je geven de eerste dagen? Ik probeer het allemaal zelf te prakken want ik vind die potjes hardstikke duur.
En als laatste......na hoeveel tijd kan ik ook groentehap proberen? Aangezien hij eerst aan fruit moet wennen. Kortom ik wil er alles over weten.

Groetjes Dixie
 
Haai Dixie,
ik ben zo rond de 5 maanden begonnen met een fruithapje. Eerst prakte ik het ook, maar uit een potje vond mijn dochter het (in het begin) veel lekkerder.
Eerst een paar hapjes per keer (op een vast tijdstip) en dan steeds wat meer.
Toen ik eenmaal een staafmixer had gekocht, vond ze ook het verse fruit heerlijk! Ik deed om en om banaan (ik geloof dat de harde ontlasting voornamelijk komt door een niet al te rijpe/nog wat groene banaan, want mijn dochter heeft er nooit last van), peer en een potje (meer keus in fruitsoorten).
Doe wel een paar dagen 1 soort, dan kun je zien of je zoontje er wel tegen kan en geen allergische reactie krijgt.
Na 6 maanden deed ik er een liga (eerste stap) doorheen en wat sinaasappelsap bij de banaan (vindt ze heerlijk!).
Als je zoontje eenmaal aan het eten van een lepeltje is gewend, kun je na een maandje wel groente gaan proberen en het fruit op een ander moment van de dag houden.
Groentehapjes kun je de eerste maanden ook het best zo fijn mogelijk houden; met de staafmixer (worteltjes, bloemkool, spruitjes).
Ook met groente vond mijn dochter de potjes lekkerder; in het begin doe je trouwens wel 3 dagen met een potje (voor 4 maanden), dus dan zijn de kosten nog te overzien.
Zelf koop ik meestal de bio-versies van nutricia.
Succes,
groetjes, Karin.
 
Terug
Bovenaan