fruithap..fruit?

A

Anoniem

Guest
Mila is nu bijna 13 maanden.we zijn begonnen met oefenen van stukjes fruit.
daarnaast krijgt ze nog  fruithap(vers en vrij grof)
Eigenlijk gaat het wel steeds beter.
ik vroeg me af,wie van jullie geeft nog fruithap,wie is nog niet begonnen met fruit,hoeveel fruit hebben ze nodig op een dag en welk fruit geef je........
groetjes piewie,mv Mila

hallo
iris eet gewoon banaan
uit het vuisje en appel ook is het iets te hard doe ik het effe in de magnetron.
peer ook uit het vuistje zonder schil en klokhuis.
ander fruit plet of snij ik klein.
iris is nu bijna 13 maanden
groeten petra

Hallo,

Ook Tijn is nu bijna 13 maanden en hij krijgt al een maand of 4 stukjes fruit. Hij was niet zo van de fruithap en gepureerd eten dus hij zat al snel aan de stukjes. Ik probeer allerlei fruit uit en het meeste vindt hij wel lekker. Vandaag heeft hij voor het eerst mandarijn gegeten en dat vond hij lekker! Hij had gezien dat ik het schilde en hij ging toen het op was naar de keuken omdat hij nog meer wilden. Ik geef hem meestal 1 à 1,5 stuk fruit op een dag. Ligt er ook een beetje aan hoe hij voor de rest gegeten heeft en hoe groot het fruit is.

Groetjes Danielle

Hoi!

Ivar krijgt al een poos stukjes fruit, wel de zachte soorten. Bij de hardere soorten gooi ik het nog even door de staafmixer (soms helemaal fijn, soms kleine stukjes).

Potjes krijgt hij ook nog af en toe, want het is wel heel makkelijk als je weg bent of geen rijp fruit in huis hebt. Hij krijgt het gewoon 1 x per dag, als ik zelf fruit pureer is het meestal 2 stuks.

Groetjes Jenneke, Ivar is 13 maanden

Hoi,
Skip wordt over 1 week 15 maanden. Vanaf ongeveer 8 maanden krijgt hij stukken fruit, uiteraard eerst begonnen met de zachte soorten, maar inmiddels eet hij heel veel soorten.
Banaan, peer, appel, frambozen, aardbeien, avocado, pruimen, meloen, perzik, abrikozen, mandarijn en kiwi. Hij krijgt van mij altijd gewoon een hele of halve vrucht in zijn hand,  deze eet hij met smaak op. Ook appel gaat er met smaak in. Sinds hij vier tandjes heeft knaagt ie alles weg. Gedurende de dag eet Skip ongeveer anderhalve vrucht, soms twee. Hij is dol op fruit.

Groetjes, Noortje

hoi, alles wat zacht is gaat goed in stukjes of afhappen maar een appeltje wil maar niet lukken. Hij krijgt het niet weg, lijkt het. Zelfs geraspt vind ie nog moeilijk.

Yoëll krijgt dan fruithap, dan stukjes. Of hij krijgt gewoon een banaan in zn hand.
Als hij een fruithap krijgt, is het wel heel grof.
Hij eet eigenlijk alles, maar kiwi vind hij niet zo lekker. Je krijgt er wel leuke gezichten van haha

Mirne eet ook al sinds ze 11 maanden is allerlei fruit. Dat geklooi met dingen van een lepel vond ze toen nameijk 'stom'.

Geschilde appel en peer (ze doet wel 10 minuten over een kwart maar vindt het heel lekker), eindeloos van die kleine pitloze druiven (leuk zelf van de tros halen), banaan (en als ik de schil ook geef knaagt ze daar ook een tijdje op, bah). Van die hele zure rode besjes vond ze eerst heel  leuk, maar de helft kwam  ongekauwd en onverwerkt weer in haar luier terecht. En ze vind ze nu ze tanden heeft en ze stuk kan bijten ook helemaal niet lekker meer hahahah. Stukjes ananas, kiwi, alles eigenlijk.

Terug
Bovenaan