Fruithap

Hallo dames...
Sinds afgelopen zaterdag ben ik begonnen met Zoë fruithap te laten proeven. Als wij aten zat ze altijd zo spannend te kijken en oma's en tantes hadden haar al slagroom en cup a soup gevoerd. Dan kan ze beter fruithap proeven dacht ik toen. Ze at meteen alles wat ze in haar mondje kreeg op! Op zondag zat ze zelfs al met haar mond open te roepen om meer...
Nu krijg ik van iedereen commentaar van dat het nog veel te vroeg is. Ik moet pas de 26ste weer naar het CB. Een half ijsklontje per dag fruithap zal toch geen kwaad kunnen of wel. Zoë is nu 11.5 weken oud, 64 cm lang en weegt 5300 gram.
Groetjes Ylona

Hoi
allerereest wil je zeggen dat je vooral moet doen waar je jezelf prettig bij voelt, maar....er zijn natuurlijk niet voor niets richtlijnen. En volgens mij heeft dit te maken met allergieen en overgevoeligheden voor bepaalde voedingsstoffen.het cb of een dietiste kan je hierover prima informeren.  Daarnaast hebben kindjes die zo klein zijn fruit en ander dingen echt nog niet nodig. Als je borstvoeding geeft al helemaal niet. Persoonlijk vind ik het  vreemd dat anderen haar al "cup a soup" en slagroom geven. Als je dan al wilt bijvoeden kies dan idd voor fruit. Vettigheden kunnen ze nog lang genoeg eten als ze groter zijn.

Toen mijn zoontje klein was kreeg hij pas bijvoeding toen hij 6 maanden was. Voor die tijd heb ik melk gegeven uit de fles en zo af en toe eens vanaf een lepeltje. Dit vond hij geweldig en bevredigde zijn behoefte.
Persoonlijk zou ik dus nog even wachten met het bijvoeden.
Succes ermee.

hi,

ik ben het helemaal   met de vorige spreker eens.   6 maanden lang  kan je kindje   uitstekend toe met FV of BV . daarna kan je lekker lang   voeren en   oefenen met hapjes en slokjes

de tante die  je baby cup a soup voert mag best een vermanende blik krijgen van je. is ze nou gek? vet en zout en smaakstoffen voor zo'n jong kind zijn echt nog gewoon   slecht.

Ik ben het ook eens met mamaatje. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is niet goed voor je kindje. Waarom niet? De darmen zijn pas met 6 maanden helemaal volgroeid en rond die leeftijd kunnen kinderen pas andere voeding dan melk goed verteren. Daarvoor ook wel, met 4 maanden, maar als je kindje aanleg heeft voor allergieeen gaat het vaak mis als je voor de 6 maanden begint.

Belachelijk dat die tante of oma cup a soup geeft aan zo'n jonge baby! Ik begrijp daar helemaal niks van.

Ik ben zelf net begonnen met een klein beetje bijvoeding (eerst groente) om te wennen, een paar lepeltjes per dag,  en Justin is over een week 6 maand. Ik vind het erg leuk, maar het was ook de moeite waard om te wachten. Hij kan z'n hele leven nog eten, die eerste 6 maanden met alleen melk zijn heel bijzonder.

Er was laatst nog op het nieuws dat er zoveel baby's lijden aan overgewicht. Als ik dan dit soort verhalen lees over bijvoeden vanaf 11 weken dan vind ik dat ook niet zo gek.

Groetjes Susan

Hoi Ylona,

Mijn zoontje is nu 4,5 maand en krijgt al sinds 3,5 maanden fruithap en zijn ontlasting is beter geworden en zijn buikkrampjes zijn verdwenen! Hij zit er echt van te smullen. Ook de rijstebloempap (welke hij van een lepeltje krijgt) vind hij super en op het bureau zij de wijkverpleegkundige dat als hij het lekker vind ik het gewoon aan hem mag geven.

Ok, cup a soup zou ik ook niet geven, maar gewoon fruithap en groentehap kun je gewoon geven hoor!!

Groetjes Loesie

Hoi,
Je zal zelf best wel weten dat die slagroom en soep niet goed is. Maar om alvast wat fruit te proberen, daar is helemaal niks mis mee hoor, is mijn mening.
Een baby kan tot 6mnd toe met alleen melk, maar mag al eerder wat fruit of groente. Ik zou het nog niet als volledige voeding mee laten tellen, maar af en toe wat proeven, kan geen kwaad.
Mijn oudste at vanaf 3 mnd ook al haar fruit en groente, toen was het ook nog geen probleem. Nu zeggen ze dat je er pas met 6 mnd aan kan beginnen. Daar zal best een goede reden voor zijn, maar om nou het overgewicht van de kinderen daaraan te koppelen.. Lijkt mij een beetje overdreven!
Geniet lekker van je kleintje.
Groetjes Sil  

hoi

nou mijn zoontje krijgt soms ook een fruithapje hoor en hij doet het er prima op hij is nu 9weken oud en soms geef ik het gewoon hij heeft er geen krampjes van gehad dus waarom niet

me schoonmoeder die begon ermee en ik had zoiets van ja ben je wel wijs maar zei zei van ach kan geen kwaad we geven hem ook geen heel potje niet eens een halve maar een paar kleine hapjes nou vind het wel best als hij 4maanden oud is dan eet tie met de pot mee dat deden haar kinderen ook dus jah je moet niet altijd luisteren naar het cb want als je daar naar luisterd mag je kind helemaal niks en is het altijd te dik of te dun dus doewat je zelf wil ja ok cup a soup en patat en weet ik dat nee ok dat niet maar fruithapje pff komop waar staat dat het slecht is   probeer het uit zal ik zeggen ze moeten er tog een keer aan wennen en ik heb trouwens een blender dus vers appeltje malen mmm das helemaal mooi haha

gr jay

s6 en doe wat jij het beste vind voor je kind jij bent tenslotte de moeder en beslist altijd nog wat je wilt en niet een ander dus maling hebben je kan tips krijgen aanhoren maar wat je er mee doet maak je zelf uit

Terug
Bovenaan