fruithap

A

Anoniem

Guest
Hoe oud waren jullie kinderen dat ze het kregen en wat voor fruit ?

Hoi Miekke,

Ik ben met fruit begonnen toen mijn dochtertje  3 maanden oud was. Ze at toen maar een paar hapjes maar vond het meteen interessant. Inmiddels eet ze (bijna 5 maanden) soms bijna een half potje. Dit weekend gaan we ook beginnen met een groentehapje. De laatste controle bij het cb kreeg ik te horen dat ik het goed doe. Je merkt volgens mij vanzelf als ze nog niet aan het fruit toe zijn.

Ik ben begonnen met banaan. Dit heb ik een week gegeven en daarna hebben we hetzelfde gedaan met peer en appel. Dit zijn de zachte soorten. Nu krijgt ze inmiddels ook mengsels van deze soorten en ook ander fruit. Wel een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven om te zien of je dochter/zoon allergisch is voor een bepaalde soort.
Veel succes en plezier met het geven van het fruit.

Groetjes
Inge

Wij zij begonnen halverwege maand 5. Dit omdat Lotte volledige bv krijgt. Maar toen was ze er al wel aan toe, want ze sliep niet meer door. Nu ze fruit en groente krijgt, slaapt ze weer lekker door en heeft 's nachts geen honger meer.

Groetjes, Marisa

Rik is nu 5 maanden en heeft niet meer voldoende aan alleen maar melk.
Wij zijn begonnen met groente, dit omdat ze eerder allergische reacties kunnen krijgen op fruit. daar begin ik vanaf 6 maand mee. Bij ons zitten er trouwens allergien in de familie, en hij heeft zelf eczeem, vandaar mijn beslissing om het zo te doen!

Succes

X Saskia
mv Rik 04-07-07

hoi wij zijn een week geleden begonnen met fruit en groente(dit moet nog wennen),anouk is nu 5 maanden.fruit valt al goed in de smaak.ben met banaan begonnen.
gr petra

Hoi,

Wij zijn vorige week begonnen met fruit (gemixt met melk om het lekker vloeibaar te maken met de staafmixer). Amy  was toen precies  nu 5 maanden en eet een paar lepeltjes.

Groetjes,
Renate

Hallo,

Wij zijn dit weekend begonnen met fruit. Bas is nu 5 maanden oud. Ik dacht dat hij in eerste instantie een paar hapjes zou krijgen om te oefenen en te wennen aan de lepel (zoals zijn zus drie jaar geleden), maar Bas vindt het echt heerlijk en at meteen een half potje leeg. Hij deed na twee hapjes écht zijn mondje open.
Ik ben begonnen met peer omdat banaan stopt en Bas al niet zo vaak poept.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eerst een week het ene fruit geef en pas daarna een nieuwe soort (lekkere zin). Er komen geen allergieën voor in onze families. En mijn idee is: "Als hij ergens op reageert, dan kunnen we dat altijd nog doen." Misschien ben ik een slechte moeder, maar mijn dochter is er ook groot mee geworden.

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan