Fruithap

Hallo dames...
Sinds afgelopen zaterdag ben ik begonnen met Zoë fruithap te laten proeven. Als wij aten zat ze altijd zo spannend te kijken en oma's en tantes hadden haar al slagroom en cup a soup gevoerd. Dan kan ze beter fruithap proeven dacht ik toen. Ze at meteen alles wat ze in haar mondje kreeg op! Op zondag zat ze zelfs al met haar mond open te roepen om meer...
Nu krijg ik van iedereen commentaar van dat het nog veel te vroeg is. Ik moet pas de 26ste weer naar het CB. Een half ijsklontje per dag fruithap zal toch geen kwaad kunnen of wel. Zoë is nu 11.5 weken oud, 64 cm lang en weegt 5300 gram.
Groetjes Ylona

hoi ylona

wat dat fruit hapje betreft, als jij denk dat het kan en dat ze er aan toe is
zou ik het gewoon doen.
ik weet uit ervaring dat wat het CB je verteld of aanraad niet altijd klopt.
ik mocht mijn kleine ook niks geven omdat ze bijna niet kon poepen ze poepte
ooit wel eens 1 keer per week
het was niks als huilen omdat ze zoveel krampen   had en volgens CB zou
dat met fruithapje nog erger worden.
ik had het nog even af gewacht en ben toen toch begonnen met fruithapjes voor mijn gevoel leek dat beter, en ik had gelijk ook.
ik begon met de hapjes en ze poepte gewoon elke dag.
ik doe gewoon wat mijn gevoel me zegt CB kan helemaal niet   precies weten wanneer
jou kindje er aan toe is dat is voor ieder kindje anders
als jij je er goed bij voelt en je kindje eet het op zonder problemen dan gewoon doen.

groetjes marielle

Hoi!!

Klopt als een bus!! en de CB's spreken elkaar ook tegen ;)
"mijn" CB raadde het juist AAN om met bijvoeding te beginnen met 4 maanden (toen had ik het in die 2 weken ervoor al een beetje gegeven)
Ook mijn meissie had problemen met ontlasting enz... sinds de bijvoeding is alles als sneeuw voor de zon verdwenen, gewoon een kwestie van uitproberen en je moeder-instinct volgen!!!

Succes!!

foei toch, die cup a soup (veeeeeeeel te zout) en slagroom (veeeeeel te vet) zou ik maar niet noemen bij het CB, ze sturen gelijk de kinderbescherming op je dak
Elke

Hoi Ylona,

Ik had bij het voedingsforum ook gereageerd op je bericht.

Bij mijn ventje ben ik begonnen met fruit en groentehap met 3.5 maanden, dat ging super, betere ontlasting en hij zit er goed van te smullen!!

Cup a soup zou ik niet geven, maar fruit, groente en rijstebloem zijn geen probleem hoor!!

Groetjes Loesie

Hoi mama van Zoë,
Ook ik had al gereageerd onder het kopje voeding, maar ik moest wel lachen toen ik de reacties hier las; hier zijn er veel positievere reacties. Dus ik zou maar hier blijven en niet onder de kop voeding kijken!
Groetjes Sil

Terug
Bovenaan