Fruithap

Hallo dames...
Sinds afgelopen zaterdag ben ik begonnen met Zoë fruithap te laten proeven. Als wij aten zat ze altijd zo spannend te kijken en oma's en tantes hadden haar al slagroom en cup a soup gevoerd. Dan kan ze beter fruithap proeven dacht ik toen. Ze at meteen alles wat ze in haar mondje kreeg op! Op zondag zat ze zelfs al met haar mond open te roepen om meer...
Nu krijg ik van iedereen commentaar van dat het nog veel te vroeg is. Ik moet pas de 26ste weer naar het CB. Een half ijsklontje per dag fruithap zal toch geen kwaad kunnen of wel. Zoë is nu 11.5 weken oud, 64 cm lang en weegt 5300 gram.
Groetjes Ylona

Geen idee eigenlijk of het wel of niet kan. Ik zou zeggen, als ze het lust, gewoon lekker doen. Waarschijnlijk is ze er al aan toe.
Je kunt natuurlijk voor alle zekerheid ook even bellen met het cb.

Groetjes, Marije

euh cup a soup lijkt me een beetje heftig/pittig! Laatst las ik dat een fruithapje / bijvoeding pas na vier maanden mag omdat eerder kan het lichaam andere voedingsstoffen dan die uit (moeder)melk nog niet verdragen. Vanaf een leeftijd van zes maanden heeft je baby meer voedingsstoffen nodig dan moedermelk of flesvoeding. .... (uit de laatste Wij jonge ouders).

Sam zit ook altijd al flink te staren als wij aan het eten zijn en dan kom ik wel eens in de verleiding.. maar om nou spaghetti of zuurkool te voeren.. hihi!
Wel willen we hem om te laten wennen alvast een lepeltje in z'n handje geven zodat hij daar lekker op kan gaan zitten kauwen/happen!

Groetjes, Margreet en Sam (13dec)

Als je het ijsblokje dan maar wel eerst ontdooit!

Ik kom net terug van het cb en daar werd me op het hart gedrukt niet voor 6 maanden te beginnen met bijvoeden, ik had er niet eens om gevraagd... Maar Lynn heeft er voorlopig ook nog geen behoefte aan, die is helemaal tevreden met alleen de borst en wil niks anders (ja, haar handjes om op te sabbelen).

Hoi!

Anne kreeg met 2,5 maand weleens een fruithapje. Heerlijk dat ze het vond. Nu is ze 4 maanden en is helemaal gek op  fruithapjes! Een potje is voor haar nog niet genoeg, maar meer krijgt ze echt niet. Overigens krijgt Anne het naast  de flessen melk, dus als extraatje.

Groetjes,
Natasja    

Ik heb hetzelfde als Pliep. voorlopig nog niet mee beginnen. Maar dat komt ook omdat ik BV geef (en Pliep ook). Kindjes die FV krijgen mogen vanaf 4 maanden fruithapje. Ik had ook begrepen dat het te maken heeft met onrijpheid van het darmstelsel.
Ik moet wel eerlijk zeggen, dat Max met 2 weken al op een meloen aan het sabbelen was, per ongeluk uiteraard. Maar hij is er niet ziek van geworden. Ik heb ook de ervaring dat kinderen heel goed zelf aangeven als ze aan iets nog niet toe zijn.
Patricia

Oh ja, over dat ijsblokje  ontdooien, als het heel warm is hoeft dat niet! Ik heb max zelfs wel eens bevroren moedermelk gegeven. Het was toen én heel warm én hij kreeg tandjes. Ik belde er voor en op het bureau vonden ze het een prima, creatieve oplossing.

Ow ja, wat ik er nog bij moest zeggen:
Anne zat als we aan het eten waren na 2 maanden steeds hapbewegingen te maken. Bij de opvang hebben ze toen gezegd dat ze aan vast voedsel toe was. En het ging goed naar binnen. Ik denk niet dat kinderen er iets van krijgen als ze het eerder dan 4 maanden binnen krijgen, maar natuurlijk niet teveel.
En inderdaad, met borstvoeding wordt het sowieso de eerste 6 maanden afgeraden!

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan