Fruithapje.......bah?

HAllo ik ben pas begonnen om aan mijn zoontje van 5 maanden fruithap te geven. Maar hij lust het echt niet. Hij trekt een vies gezichtje en begint te huilen en schud heftig 'nee' met zijn hoofdje. Ik heb bijna alles geprobeerd. Banaan, perzik, peer, ook liga met sinaasappelsap etc. etc.
Herkent iemand dit? Wat moet ik doen? Het lijkt erop dat hij dit nooit zal lusten. Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Groetjes Judith
 
Hoi,

Wat je het beste kan doen is een dag of 4 hetzelfde aanbieden dus vier dagen banaan. Omdat kinderen alleen de smaak van melk kennen en ook de structuur van vloeibaar is dit een hele shock voor ze. Om ze dan rustig te laten wennen moet je het langzaam opbouwen en ja sommige kinderen zijn er met 5 maanden nog niet aan toe en kan je het een week of twee later nog eens proberen.

Ik heb het hier met groente fruit vind ze heerlijk maar groente niet. Vandaag na 6 dagen bloemkool vond ze het lekker. Dus probeer het eens en wees blij als er al 1 of 2 hapjes in gaan.
 
ook ik zit een beetje met hetzelfde probleem, kim trekt ook zo'n vies gezicht. Nou zat ik gisteren suikermeloen te eten en liet haar even een stukje tegen haar mondje proeven, en dat leek ze lekker te vinden. Ik snel een beetje gepureerd met de staafmixer en ze heeft er zowaar wat van gegeten zeg! ik stond helemaal perplex maar ga dit dus een paar dagen proberen. en inderdaad sluit ik me bij joyce aan, lukt het niet gewoon een paar weken wachten. Ik ben van mening dat ze het echt wel een keer gaat eten.

gr sandra
 
Nou ik dacht ook...mijn zoontje gaat NOOIT fruit of groente eten. Maar niets is minder waar. Het heeft even geduurd, maar mijn zoontje was 6,5 maand toen hij eindelijk begon te eten. Dus ik zou zeggen wacht eens een week of 2 en begin dan weer. En dan net als Joyce zegt...wel een paar dagen hetzelfde soort achter elkaar, dat ze kunnen wennenaan de smaak.
Heel veel succes! Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan