Fruithapje bewaren

Ik had vorige week een potje banaan gekocht van olvarit, om een beetje te proberen. Maar nu staat er op het potje dat je het 48 uur kan bewaren. Maar met die paar lepeltjes die Finn nu krijgt kon ik na 2 dagen weggooien. Dat vind ik best wel zonde.
Hoe doen jullie dat? Of zou je het wel iets langer kunnen bewaren?

Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Lynn is er nu nog niet aan toe en bij Kyna maakte ik bijna altijd zelf de fruit en groentehapjes. Kyna at ook al vrij snel met de pot mee en als we een 'normaal' prakkie hadden, maakte ik wat extra porties die ik invroor (bij de Xenos hebben ze hele handige kleine bakjes), zodat Kyna ook wat had als wij een keer wat gekruids aten ofzo. Met fruit deed ik meestal samen met Kyna: haar portie pureerde ik en de rest at ik dan op, kwam ik ook nog aan mijn vitamientjes!

Dat probleem had ik ook!

Ik heb bij Xenos bakjes gekocht en hierin gapureerde appel en banaan gedaan. 2 bakjes had ik appel en banaan gemengd. Ik heb het ingevroren en heb voor iedere dag een bakje uit de vriezer. Je kan zo de bakjes nummeren en er steeds een beetje meer in doen. Anne at overigens vrij snel een heel  bakje leeg (125 gram).
Ik heb nu ook peer en kiwi liggen. Als alle bakjes leeg zijn maak ik weer een voorraadje. Ik vind het erg handig dat ik zo ook fruit kan mengen, zonder dat je over houdt.

Misschien heb je hier iets aan. Potjes zijn in verhouding ook erg duur en je kan het gemakkelijk zelf pureren of prakken. Potjes gebruik ik alleen als ik op visite ben.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Ik maakte het meeste ook zelf klaar. Je kunt het ook invriezen in ijsblokjeszakjes. Dan kun je nog makkelijker combineren. Ik had dan appelmoes, perenmoes, bananenprut, kiwiprut, meloenspul enz. En afhankelijk van wat Max de vorige keer had gekregen kreeg hij dan een combi van appel/banaan, peer/kiwi, nou ja, bedenk zelf maar. Dat scheelt echt heel veel in prijs.
Ik kan bijna niet wachten tot Liv ook mag gaan eten, maar dat duurt nog bijna 3 maanden, omdat zij volledig BV krijgt!!
patricia

Terug
Bovenaan