Fruithapje en groentehapje

<p>Hoeveel fruit en groente hapje geven jullie aan je kindje? Mijn is nu 6 maanden oud en krijgt 3 flessen en dus twee happen. Heb tot nu toe alleen altijd op gevoel gedaan... maar misschien is aantal grammen ook handig om eens te horen van andere... zit nu tegen de 200 gram aan maar dat eet ze niet altijd helemaal op. Cb zegt dat ze tegen het jaar 250-300 op mag... </p>

Ik doe zoveel ze wil, maargoed het is dan ook geen grote eter.. maar als je kindje veel vast voedsel wil, kan je misschien wel minder melk geven om te compenseren lijkt me..

Voor de groen gehad hield ik altijd ongeveer de hoeveelheid aan van de potjes die ze op die leeftijd mogen, bij 6 maanden is dat volgens mij inderdaad 200gr. In eerste instantie alleen groente, daarna aardappels/pasta toegevoegd en weer later ook vlees/vis. Qua fruit gewoon uitgebouwd naar ongeveer 1 stuks (al eten ze natuurlijk niet altijd hetzelfde).
ik heb ze wel altijd zelf laten bepalen hoeveel ze eten, dus als het niet op ging, ook prima. 

In een potje vanaf 6 maanden zit 200 gram, dus ik zou dat aanhouden als max. 
Ik laat onze zoon zelf bepalen hoeveel hij wil. Zolang z'n flessen goed op gaan, is het allemaal prima. 

Thnx! Deed ik het toch goed ? ze vindt groente en fruit veeel lekkerder dan haar flesjes. Maarja ze is altijd vrolijk, genoeg poep en plas luiers dus zal wel goed zijn! Heeft ze van haar papa die eet ook graag! 

Onze dochter is 8 maanden en krijgt het volgende:
Fles
1,5 stuks fruit
Fles en boterham wat ze op kan
Complete (zelfgemaakte) hap. Vlees/vis, aardappel/pasta en groente
Fles

Tussendoor cracotte en thee/water.
Soms vul ik haar hapjes met wat meer groente als er geen vlees/vis bij zit. Het is een grote eter en werkt zo 250 gram aan hap weg.
Flessen is ze nooit gek op geweest en dat kan best moeizaam gaan.

Terug
Bovenaan