Fruithapje + groentehap + papfles?? 5,5 maand

Hallo collega-moeders :)!!

Mijn zoontje van 5,5 maand krijgt sinds anderhalve maand een fruithapje, eerst af en toe, vanaf 5 maanden dagelijk.

Vorige week ben ik begonnen met een groentehap. Meneer vindt het heerlijk (worteltjes, bleeeh, en een vlekken krijg je ervan!!). Ook geef ik nu zijn laatste fles met een paar scheppen nutrix erin.

Hij zit nu op 4 flessen van 220 + 7 schepjes (waarvan 1 dus met pap). De nachten doet hij erg goed! Hij krijgt zijn eerste fles om 8 uur ongeveer en zijn laatste fles om 20 uur.

Nu vroeg ik me af of het nodig is om die papfles te geven? ik ben er eigenlijk maar zo mee begonnen. Wordt hij hier niet heel dik van? Niet dat hij dik is hoor (nog altijd nét iets onder het gemiddelde).

Ik ben natuurlijk wel bang dat als ik nu de papfles eraf haalt dat hij niet meer zo goed doorslaapt...

Ik hoor graag jullie ervaringen en advies!!

Groetjes,
Simone

Heey simone, (leuke naam)

Het advies is altijd om met bijvoeding te beginnen met 6 mnd.

Nou ben ook met 5 mnd al begonnen, eerst halve potjes later hele potjes..
Mijn dochter (nu 10 mnd) krijgt s'avonds ook een fles met nutrix..
Wel vind ik 4 x 210 erg veel, zou dan gewoon 180/6 geven..
En nee hoor van die paar schepjes nutrix worden ze echt niet dik van..
En idd, als jou kleintje er lekker op doorslaapt zou ik hem lekker blijven geven..

groetjes SIMONE

Hoi simone

Mijn zoontje is nu 6 maanden en ik heb van het concultatie buro het volgende schema gekregen.

8.00 uur           pap ( fles of bordje) 180 + 6 schepjes en 3 eetlepels nutrix
10.30 uur       een fruithapje
12.00 uur      flesje 180 + 6 schepjes
16.00 uur     een groentehapje met een flesje toe (180 + 6 schepjes maar dat gaat     meestal niet helemaal op.

20.00 uur flesje 180 + 6 schepjes en dan naar bed.

groetjes

hoihoi

mijn schema en voeding voor mijn dochter van volgende week 5 maand zijn wel wat anders dan jullie...

maar zij krijgt al vanaf 3,5 maand fruithappies en bij iedere fles 3 scheppen nutrix erdoor.. dit omdat de reflux heel erg weer werd... zij leek er geen pijn of andere hinder van te hebben maar het cb vond medicijnen niet nodig omdat ze dat liever op een andere manier oplossen dan... mijn dochter was wekenlang aan hele erge diarree en van de 4 flessen die ze kreeg kwamen er 3 met een noodgang weer uit ze groeide in lengte enorm maar in gewicht ( wat logisch is) niet goed.... nou sinds de dag dat ik haar fruit/groente en de nutrix geef is ze goed aangekomen en voila ze heeft nog maar 1 x weer gespuugd maar toen had ze last van een virus....

maar dit is haar schema

9.00 fles 210
11.00 fruithapje 125 gram
13.00 fles 210
17.00 fles 210
18.00 of iets later meestal half 7 groente ( aangezien ze daar niet dol op is maar bied het steeds aan.. en de afgelopen 2 dagen heb ze een half potje leeggegeten omdat ik haar eraan laat wennen dmv liga vanaf 4 mnd toe te voegen....)

Terug
Bovenaan