fruithapje help!

Mijn dochter is nu 4 maanden, dus ik dacht kom ik probeer eens een fruithapje. Ze kreeg een banaan. Ik heb dit zelf geprakt met water erdoor en een schepje nutrix. Ze heeft vier lepeltjes opgegeten en leek het lekker te vinden. Maar toen begon de ellende, krampjes niet kunnen poepen en ze heeft erg veel gespuugd. Nu dacht ik meteen aan dat fruithapje. Weet iemand of dit inderdaad hieraan kan liggen?
Mijn dochter is tevreden met de fles ze drinkt 5 keer 150 cc voeding op een dag meestal.(soms ook minder) ze zit ook onder het 'normale' gewicht. Zal ze wel genoeg voeding krijgen?
 
als ze tevreden is dan heeft ze in ieder geval geen honger toch? het zou een reactie kunnen zijn op het fruit, waarom probeer je niet een potje van nutricia. (eerste hapje). dit is namelijk heel erg fijn. misschien is het in combinatie met de nutrix te zwaar geweest? zou het even rust gunnen en over een week ofzo weer proberen. nadeel van de potjes is wel dat je in het begin meer weggooit dan dat ze opeten, omdat het maar 2 dagen houdbaar is. ik geef 2 keer op een dag een beetje fruit.

succes
 
hoi, als ze tevreden is heeft ze inderdaad genoeg voeding. het zijn maar richtlijnen hoor. het kan inderdaad de banaan geweest zijn, banaan maakt de ontlasting erg hard en kan de darmen verstoppen. je kan beter een eerstje fruithapje proberen. ik kreeg een proef potje van Miovita, puur peer (vanaf 4 mnd). en het gaat maar om een paar hapjes, meer de smaak uit proberen. en de rest kan je een dag later nog geven. en het overige eet jij lekker op. groetjes brenda
 
Een half peertje pureren in met de staafmixer en je hebt een goed, licht verteerbaar beginners hapje. Na een week kun je dit ook mengen met een kwart appel. Na dit een week gedaan te hebben (en het gaat goed)kun je peer en/of appel mengen met een klein beetje banaan, evt met wat opvolgmelk erdoor. Vanaf 6 mnd kun je er dan ook wat verse sin.sap door doen ipv melk. Succes!
 
Waarschijnlijk zijn de darmen van je dochter nog niet toe aan bijvoeding. Gemiddeld kunnen de darmen rond 6 maanden vast voedsel verteren. Tot die tijd kunnen ze alleen melkvoeding verwerken. Tot 6 maanden hebben ze echt genoeg aan borst- of flesvoeding! Ik zou gewoon nog even wachten en over een maand of 2 weer eens proberen!

Groetjes,
Pauline
 
Ben het met Pauline eens. Ik heb het ook geprobeerd, maar alleen maar krampjes en mijn kindje is 4,5 maand oud. Ik wacht gewoon nog 5 tot 6 weken. Ze leren het nog vroeg genoeg eten. Ik zou me er niet te druk over maken.

Nou moet ik wel zeggen dat die van mij meer in de fles krijgt. 4 flessen van 240 cc. Moet langzaam zelfs al gaan overstappen op opvolgmelk, want ik lijk ze niet meer vol te krijgen!
 
Terug
Bovenaan