fruithapje met 4 maanden

Hallo mama's

Ik ben net terug van het cb en die hebben mij aangeraden om s'morgens een fruithapje erbij te geven. Hebben andere moeders hier ervaring mee? Het is omdat hij  een beetje ontregeld is en s 'nacht ook weer komt (vaak) en niet zo veel is aangekomen.
Ik vraag dus geen mening van iemand, of dit nou wel of niet goed is voor mijn kleine, maar moeders die hier ervaring mee hebben.

Groetjes suus

Hallo,

ik heb er geen ervaring mee, ik ben met 6 maanden fruit gaan geven, maar wat vond mijn kleintje het lekker. Van Olvarit heb je tegenwoordig heel veel smaken, maar ik zou gewoon met banaan en peer beginnen.
Ik heb een paar weken voordat ik begon de kleine met een lepeltje laten spelen en op die manier hem laten wennen aan het happen.
Ik gad het fruit precies tussen twee voedingen in. EN geef je nog borstvoeding of een fles? Als je fles geeft kun je misschien 's avonds de flesvoeding met wat nutrix aanvullen zodat de kleine doorslaapt?

succes

Hoi,

Je kunt het ook heel eenvoudig zelf maken hoor, dit is ook veel goedkoper.
Wees vooral in het begin voorzichtig met banaan, dit kan verstoppingen veroorzaken.
Maak gewoon eens een halve peer fijn met de staafmixer, vinden de meeste heerlijk.
Probeer 1 soort fruit of groente en doe dit een aantal keren achter elkaar, zo weet je  of je kindje overgevoelig is voor een bepaald iets.

Mijn kereltje is erg vroeg, ruim 3,5 maand, en mag nu al van het cb een fruithapje.
We geven dit vlak voor de 2e fles, zo rond half 11.
Daarna geven we gewoon de fles, 200 ml. voeding.
Ons manneke is extreem groot, de lengte en gewicht  van een kind van 6 maand oud.
Hij had niet genoeg meer aan 5 flessen van 200 ml.
De arts heeft ons afgeraden om de hoeveelheid flessen te verhogen om zo nierproblemen te voorkomen, volgens haar konden wij dus beter beginnen met Nutrix en 1 fruithapje in de ochtend.
Als hij na de fles van 18 uur nog erge honger had mocht hij ook een liga.