fruithapje of groentehapje?

hallo,

vanaf hoeveel weken mag je je kleintje fruit of groente hapje geven (mijn zoontje is vandaag 15 weken.)

wat is het verstandigst om mee te beginnen met fruit of met groente.

hoe zien jullie schema's eruit met een hapje erbij.

groetjes sandra
 
Hallo
Mag ik vragen waarom je je  kindje al zo vroeg  vast voedsel wil geven?
Volgens mij mag  het vanaf 4 maanden maar dat het is beter  om dit vanaf  6 maanden te doen. De darmpjes zijn nog niet goed ontwikkelt. Daarnaast haalt hij zijn voedingsstoffen uit zijn fles/borstvoedingen en nog niet uit het vaste voedsel.
Groetjes Jeanette
 
Hallo,

Onze zoon is nu 6,5 maand en ik ben ook bij 6 maanden pas begonnen met een fruithapje. Daar heeft hij een week overgedaan om de smaak ervan te pakken te krijgen en daarna ben ik ook wat groente gaan geven. Vandaag heeft ie ook voor het eerst een stukje brood op.
Gewoom rustig aan doen en je zeker niet op laten dringen door iedereen.
'Wij vonden 4 maanden nog te jong om fruit en groente te geven, hij had voldoende aan zijn flesvoeding!
Dus doe gewoon wat jij het beste vind en je kleine geeft vanzelf wel aan als ie aan iets anders toe is. Bijvoorbeeld als jouw eten uit je mond wordt gekeken dan kun je een hapje fruit geven en zie je vanzelf hoe het gaat.

Succes er mee en kalm aan!
 
Mijn zoontje was gisteren precies 4 maanden, dus ik "mag" nu ook beginnen met fruit of groente. (Ik zou trouwens niet eerder beginnen dan dat  hij 4 maanden is, omdat de darmpjes nog niet goed ontwikkeld zijn, en je hoeft ook niet eerder te beginnen, om te groeien hebben ze aan melk alleen  tot 6 maanden voldoende)
Ik ben begonnen met het fruithapje, 1e hapje van olvarit. Ik zou hem een paar lepeltjes geven, om mee te beginnen. Vervolgens krijste hij de hele buurt bij elkaar, hij wilde meer!!!!!!!!!!! Uiteindelijk heeft hij 1/3 potje opgegeten.
Of het nou beter is om te beginnen met fruit of groente weet ik niet, het is eerst alleen maar als "hapje erbij" en nog niet om op te groeien, dat begint pas later, als je veel meer gaat geven en flesvoeding laat vervallen. (vraagje van mijn kant, WANNEER laat je een flesvoeding vervallen, hoeveel bijvoeding moet je dan geven???) Mijn zoon is al vrij zwaar voor zijn leeftijd, bijna 8 kilo)
Maar ik lees wel met je mee, ik ben ook wel benieuwd hoe anderen het hebben gedaan.

Mijn schema is trouwens als volgt:

7.30 fles 180 ml
9.00 slaapje tot 10.00
10.00 fruithapje
11.30 fles 180 ml
12.00 slaapje tot 14.30
15.30 fles 180 ml
16.00 slaapje tot 17.30
19.00 in bad
19.30 fles 180 ml en nutrix
19.45 in bed
22.30 fles 150 ml (ben deze aan het afbouwen, geef steeds iets minder en vroeger)
Dit zijn ongeveertijden hoor, zijn slaapjes zijn wel eens wat korter of langer, dan eet hij ook wat later of vroeger.
Als ik groente ga geven, denk ik dat ik het om 17.30 uur doe, na zijn slaapje.

Groetjes Daniella
 
Terug
Bovenaan