fruithapje zelf maken

Ik heb vorige week al zelf banaan gepureerd en dat vond mijn dochtertje helemaal super. Maar banaan wordt zo bruin. Hoeveel banaan mag ze dan per keer? En als ik het meng met bv perzik, hoe lang zou ik het dan kunnen bewaren. Want die kleine beetjes in de staafmixer is best lastig.

Gr. Denise (moeder van Gwenn)
 
Hallo, ook ikzelf maak alles vers voor Lotte, ik houd niet zo van die kant en klare potjes.
Ik maak zoveel ik denk nodig te hebben voor een keer en de rest van het fruit leg ik met aluminumfolie in de koelkast, ongesneden en ongeschild. En die gebruik ik dan de volgende dag zo weer en ik eet zelf ook vaak de restantjes op. Ik bewaar het klaargemaakte fruit maar 1 dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, groetjes Mieke
 
Ik pureer vaak alles appart en vries het in blokjes/staafjes in. Zo kan ik per keer een lekker hapje samenstellen ff ondooien en klaar.

ZO heb je ook wat extra als het zomerfruit over is.

Groetjes
 
Hallo allemaal,

Jullie moeten even op www. keukenkikker.nl kijken. Een erg leuke site met allerlei informatie en heel veel recepten. Er is ook een kookboekje van uitgebracht. Het babykookboek. Ook een echte aanrader. Kijk maar eens, veel succes.

groeten Cindy
 
keuken kikker is idd een leuke site. Maar vanaf 6 maanden dus zeg maar zodra ze goed eten.

Staan lekkere recepten op. En met die ideen kom je een heel eind.

Hier was het in het begin maar een paar hapjes.
Daarna gewoon opbouwen. Bij ons was het anders ivm allergie dat opbouwen was heel langzaam.

Maar ik had toen ze goed reageerde en goed at. 3 eetlepels fruit.
Maar op een gegeven moment merk je zelf dat ze wel wat meer lust en dan kan je gewoon wat meer geven.

Let wel op met banaan sommige kinderen krijgen hier wat verstopping van als ze het vaak krijgen.

Groetjes en eet smakelijk.
 
ik heb vanaf het begin af aan altijd al vers fruit gegeven.
ik meng meestal 2bananen,3peren,2appels,1 mango en 1sinasappel(voor het vocht)stop alles in bakjes, ongeveer 3 grote eetlepels,en stop het in de vriezer.smorgens haal ik het eruit,werkt prima.soms wat door de yoghurt ook dat vindt ze eruuug lekker,succes
 
Terug
Bovenaan