fruithapje zelf maken

hoi hoi,

ik ben een april moeder maar had een vraag:
hoe maken jullie je fruithap zelf en word het dan dun genoeg ivm hij is 4 maanden?
en doe je er liga doorheen?
ik geef fles voeding.
en hebben jullie nog tips voor lekkere smaken?

alvast bedankt!

liefs

ik pureer het fruit met de staafmixer, dan kun je het zo glad maken als je zelf wilt. combineer fruit, an weer appel met banaan of perzik en banaan, mang nou ja noem maar op en soms doe ik er liga doorheen als het te waterig zoals bij meloen.
zou gewoon allerlei smaakjes proberen dan merk je gauw genoeg wat je kleine lekker vind, die van mij vindt galiameloen helemaal niks.

Ik maak alle fruithappen zelf. Ik heb een babycook en dat is ideaal. Via marktplaats voro 25 euro gekocht. Maar een staafmixer kan ook prima, hoor! Ik stoom (op banaan na) het fruit (koken kan ook) en pureer het daarna tot een gladde massa.

Als een smaak nieuw is, geef ik deze "puur" , dus niet gemengd. Is je kindje gewend dan kan je gaan combineren naar hartelust.

Mijn kleintje vindt tot nu toe alles lekker:
appel/peer
peer/perzik
peer/nectarine
meloen/appel
peer/pruim
peer of appel met abrikoos
en zo nog veeeeeeeeel meer!

Succes en vooral veel plezier met het maken van fruithapjes voor je kleintje!

Gr Ingrid

Ik maak het ook zelf, wat heel fijn is om het dunner te maken is een peer (zachte) of druiven, die ontvel ik dan even, is zo gepiept als je het vanaf de aanzet doet!
Hier geen liga voorlopig ;-)
Verder gebruik ik alle soorten fruit, ben alleen nog voorzichtig met citrusvruchten (kan wat op de darmen werken)

voor stomen van harde soorten (bijv appel) kun je voor 2 of 3 euro een mandje halen (past in elke pan) bij de blokker.. verder stoom ik niks van fruit!

Hier ook een babycook maar ik stoom alleen de harde soorten net als MJ. Ik doe er wel liga doorheen voor de structuur en dikte. Voor de rest zou ik zeggen alles proberen hahahah. Ik geef ook nog geen citrusvruchten omdat ik die zelf scherp vind.

bedankt voor de tips, ik hoorde dat je juist ook een beetje fles melk of bv erbij moest doen ivm de smaak, maar dat doen jullie niet dus het hoeft dus niet???

ik ga het volgende week uitproberen ben benieuwd.

Nee, ik doe er geen melk door. Ook geen liga in principe. Tenzij het echt te vloeibaar is. MAar dat los ik meestal (als ik het in huis heb) op door een hardere fruitsoort er doorheen te doen.

ik maak fruit zelf met de blender..
appel en peer kook ik eerst altijd ff dan is het wat zachter..

Goede combinatie :

meloen & mango
Appel & peer
Peer & Perzik
Mango & Appel

Er valt eigelijk van alles te combineren.

als het wat te waterig is dan doe ik er een halve soms een hele liga doorheen, dit om het weer wat steviger te maken.
Melk doe ik er nooit doorheen. Ze krijgen de hapjes toch met het idee om aan andere smaken te wennen.
Succes!!

Terug
Bovenaan