fruithapje

Hallo allemaal,

Mijn naam is Linda en sinds 7 april 2003 trotse moeder van Fleur en Tess (2 gezonde tweelingdochters). Ze zijn nu dus 5,5 maand oud.

Eten gaat prima en ze groeien alle 2 als kool. Nu ben ik een week of 3 bezig met fruithapjes. Tess lust bijna alles, maar laat soms wel een beetje staan. Maar Fleur lust eigenlijk niets van fruit. Ik heb alles al geprobeerd, vers (alle soorten fruit) en potjes. Soms denk ik dat ze moeite heeft met het lepeltje, maar ze trekt ook een erg vies gezicht.

Moet ik nu even stoppen met fruit bij Fleur? Ik ben bang dat ze straks ook geen groente wil eten en daar moet ik over een weekje mee beginnen.

Groetjes Linda
 
Ik zou gewoon even stoppen. Het consultatiebureau raadt zowiezo aan pas bij 6 maanden te beginnen met bijvoeden (fruit en groente), dus je dochter kan best zonder. Mijn dochter is een goede eter, maar dingen die ze eerst niet lustte, wilde ze later weer wel, dus wie weet komt dat bij jouw dochter ook nog wel. Succes!
 
Ik zou even wachten met fruit. Het is zowiezo nog niet nodig. Op deze leeftijd is melk nog het belangrijkste. Door te dwingen krijgt ze misschien afkeer van eten en leert ze dat eten niet iets leuks is.
Ik zou het over een paar wkn nog een keer proberen.
 
Terug
Bovenaan