Fruithapje

Hallo moeders, vaders

Mijn zoontje is nu 3,5 maand oud. Op het consultatiebureau geven ze het advies om met 6 maanden pas met het fruithapje te beginnen, hoe denken jullie hierover?

Ik wilde over een weekje ofzo misschien beginnen met een paar lepeltjes fruit.

Groetjes Patricia en Jordi
 
Hoi Patricia.

Ik ben bij 4 maanden begonnen met twee eetlepels fruit en dat ging prima.Hij vond het heerlijk, wel heb ik een aantal dagen hetzelfde fruit gegeven om te kijken waar hij tegen kon.
Succes
 
Hoi,

Ik wacht totdat mijn dochter 6 maanden is. Dan zijn de darmpjes volledig gerijpt. Tot 6 mnd heeft een baby voldoende aan mm/kv daarna is het voorraadje mineralen oa ijzer wat er tijdens de zwangerschap is opgebouwd op en moet dit aangevuld worden dmv bijvoeding. Ik vind 6 mnd dan ook beter, ze kan haar hele leven nog fruit eten. Alles op z'n tijd.

Maartje

 
Hallo,

Ons zoontje is inmiddels 6 maanden. Toen hij 5 maanden was zijn we begonnen met het fruithapje. Eerst een paar theelepeletjes per dag maar al snel lustte hij meer.
Volg je gevoel zou ik zeggen.

Groetjes Grietje
 
Hoi Patricia

Onze zoon is nu 19 weken oud en we zijn ongeveer 3 weken geleden begonnen met het geven van wat fruit. Eerst keek hij even vies, maar hij vond het al snel lekker. In het begin at hij een paar hapjes en nu eet hij soms al wel een half potje per keer. Bij ons op het cb zeiden ze ook dat het beter was om te wachten tot 6 maanden. Maar zelf hebben we toch besloten om hem eerder fruit te geven. Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen.

groeten van Bianca
 
Hoi Bianca,

Nou ik zit nog heel erg te twijfelen. Aan de ene kant denk ik, de kinderen kregen eerder al met 3 maanden fruithapje en die zijn ook groot geworden. En nu zou dat in een keer niet meer mogen, omdat er allergieen uit kunnnen ontstaan. Het is bewezen dat er tegenwoordig meer kinderen allergie hebben dan vroeger. Dus het is lekker dubbel. Ik heb al wel wat potjes in huis gehaald.

Even kijken wanneer ik het ga geven

groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Ik was eerst van plan om 6 maand borstvoeding te geven, dit ook ivm allergieën. Ik zelf heb behoorlijk last van allergieën en ook mijn man heeft brochitis onder de leden. De bv lukte echter niet en na 7 weken zijn we overgestapt op flesvoeding. En toen hadden we ook zo iets van tja, hij krijgt vast niet alleen die allergie van fruit. Een nichtje van ons heeft de eerste 6 maand alleen bv gehad en met een paar weken zat zij al helemaal onder het exceem en was ze erg allergisch. Mocht onze zoon al een allergie krijgen dat ga ik mezelf dat niet verwijten omdat hij al met 4 maanden fruit kreeg.
Maar de keuze die je maakt, daar moet je zelf en je man natuurlijk wel achterstaan. Succes met het maken van een keuze. Laat je nog even horen welke keuze je hebt gemaakt?

groeten Bianca
 
Hoi Bianca,

Nou gisteren wilde meneer om 18.00 ineens geen fles meer.
Alles geprobeerd. Toen maar pap op een lepeltje, dit ging er wel in.
Als hij dit vanavond weer doet, zit ik er toch sterk aan te denken om fruit te gaan geven
Je heb inderdaad gelijk, wemoeten er beide achter staan. Ik twijfel wel snel. En ben altijd bang dat ik verkeerde beslissingen neem. Maaar als ik begonnen ben zeg ik het.

Groetjes Patricia
 
Terug
Bovenaan