fruithapje

mijn zoontje is nu 5 maanden. we gaan beginnen met een fruithapje. hoeveel geef je in het begin. als je namelijk van die potjes koopt zijn ze zo groot.
 
ik ben ook net begonnen met fruit en groentehap, mijn dochtertje kreeg in het begin 1/3 van een potje van 115ml
nu ( 2 weken later) eet ze bijna zo'n heel potje leeg op een dag, je moet gewoon even probern de eerste tijd.
 
hallo anoniemers!
mijn zoon is nu bijna 8 maanden en ik ben met 4 maanden begonnen met het proberen van fruit hapjes...maar ik ben niet begonnen met potjes, ik heb zelf appels geraspt en peren en bananen...gewoon 2 eetlepels ofzo, om mee te beginnen..t ging er in als koek...wat ik deed was kleine porties maken en meteen in de vriezer...met groente heb ik t zo gedaan: ik heb er de ijsblokjes vorm mee gevuld en die weer in een diepvrieszakje en dan HUP in de vriezer...als je blokje wortel ofzo nodig had had je t meteen klaar!(wel even opwarmen natuurlijk!)ik gebruik eigenlijk de potjes alleen als we onderweg zijn, maar anders maak ik alles zelf! als ik een dagje aan t kokkerellen ben maak ik meteen een boel porties...die potjes zijn zo 'makkelijk' van samaak, ik vind ze ook heerlijk! maar rijst en wortels enzo smaken ECHT heel anders! maar goed dat is mijn mening, iedereen moet dat zelf maar een beetje uitvogelen...oja, nog een tip, ik was heel bang dat ik mijn zoontje teveel zou geven...maar mn arts vertelde me dat zolang hij zn mondje nog opendoet je gewoon nog een hap kunt geven! dus gewoon uitproberen!
heel veel eet-succes met de kleintjes!
groeten, flora
 
Hallo,
Wij zijn ook pas begonnen met een fruithapje. Ik gef mijn zoontje twee eetlepels per keer. Dit gaat er goed in. En zo vanzelf verder opbouwen denk ik.
Groetjes en succes Anita
 
Wat geven jullie veel voor de eerste keer. Mijn dochter krijgt borstvoeding. Dat is lichter dan flesvoeding en ik ben sinds gisteren begonnen met een eerste hapje banaan uit een potje, aangezien mijn echte fruit nog te onrijp was. Ik heb haar 3 volle theelepels gegeven. Nu moet ik er wel bij zeggen dat mijn dochtertje de negende pas 4 maanden is.
Vanmorgen heb ik haar weer 3 theelepels gegeven en dan wil ik haar tegen de avond weer wat geven.
 
Terug
Bovenaan