fruithapje

Hallo mamma's,

Ik vroeg me af, wat zijn geschikte fruithapjes ? Mijn zoon is 4,5 maand. Hij heeft wel eens een potje gehad, en een keer zelf een banaan gepureerd, maar zijn er meer mogelijkheden ? En wat ik me ook af vraag, kun je bv. ook een mix maken en dit ook invriezen ? Lijkt me namelijk handig dan gelijk wat meer te maken. Wie weet hier meer over ?

Groetjes Cindy
 
Hi Cindy,
Ik weet alleen dat je het beste kan beginnen met steeds een paar keer dezelfde smaak van 1 fruitsoort te geven. Eerst zo aan alle smaken laten wennen en dan na een tijdje pas gaan mixen.
Succes
 
mijn ukkie eet vanaf het begin gewoon alles, hij moet er toch aan wennen en hij vindt hetgewoon lekker, wennen doe je alleen als ze het niet lekker vinden.
je kunt banaan appel,peer,perzik nemen en ook zelf mengen, doe er wat verse sinaasappelsap bij dan wordt het wat smeuiger.
invriezen weet ik niet, ik eet zelf de rest op als ie al wat overlaat) kom ik ook aan m'n vitamientjes hahaha
groetjes
 
Mijn dochter is 4 maand geweest twee weken geleden. Ik vroeg op cb met welk soort fruit ik kon beginnen, ze zeiden toen dat je het beste kon wachten tot ze 5 maand oud zijn en dat je dan nog beter kan beginnen met groente. Dit ivm voedselallergie die ze kunnen krijgen van fruit.
Mijn moeder zei dat je ook niet al te nauw moet kijken vroeger werden we ook groot met een fruithapje toen we 4 maanden oud waren. Zelf doe ik het niet en volg het advies op, maar ja dit is wat ik er van weet.
succes ermee
 
Terug
Bovenaan