fruithapje

Misschien een hele domme vraag, maar ik zie er niks over op het etiket staan. Ik wil binnenkort ons meissie van 5 mnd haar eerste fruithapje geven. Moet je dit ook opwarmen? En zoja, hoe warm moet dat dan zijn? Net zo warm als haar flesje melkvoeding?
Alvast bedankt voor het antwoord!
 
Hoi,

Volgens mij hoeft een fruithapje niet opgewarmd te worden hoor.
Enne, je kunt het de eerste keren eventueel ook zelf maken. Een halve banaan prakken en klaar is je fruithapje (wel goed fijn maken, het handigst is nog met een staafmixer, maar die moet je maar net hebben...)

Tip: hou het een paar dagen vol met één soort fruit, dan kan je kleine meid eerst aan die ene nieuwe smaak wennen. Pas later een ander soort fruit proberen en nog weer later een fruithapje van 2 soorten door elkaar.
 
Met banaan moet je wel uitkijken, want banaan stopt en kan voor moeilijke ontlasting zorgen.
Jew hoeft de fruithap niet op te wqrmen, maar je zou het iets lauw kunnen maken als je kinje het te koud vind.
 
hallo, ik doe mijn fruithap (als die uit de keolkast komt altijd 10 sec. in de magnetron, dan is de erge kou eraf, als hij uit de kast haal, geef ik hem zo.........groetjes marleen
 
In het begin vond mijn zoontje het uit de kast ook nog te koud en maakte ik het altijd een beetje warm. Nu inmiddels een maand verder doe ik het net als Marleen (berichtje hierboven)
Groetjes Renate
 
Uit het potje ben ik begonnen met peer of banaan van olvarit 4mnd. Zelf maken kan natuurlijk ook. Peer kan heel goed. Goed met de staafmixer, dat het heel fijn is eventueel een beetje water erbij om het wat dunner te maken. Banaan kan ook, maar je moet er wel rekening mee houden dat banaan stopt.Mijn zoontje heeft vaak harde ontlasting, dus ik gaf niet zo vaak banaan. Heel veel succes met het geven van het fruithapje. Groetjes Renate
 
Terug
Bovenaan