fruithapje

Hallo, mijn dochter is 4 maanden en ik ben begonnen met een fruithapje maar ze begint steeds te huilen als ik het geef. Ze heeft nu banaan... zou ze dat niet lusten of kan ik beter nog even wachten en het later nog een keer proberen?
 
de kans is idd groot dat z het niet lekker vindt, te zoet mischien? probeer eens een groentehapje, gewoon met 1 smaak, sommige kids willen eerst groente en dan fruit, nutrilonkinderen houden vaak iets minder van zoet dan friso kinderen nutrilon is nl zurig en friso zoet, vandaar
 
groente is ook minder allergie gevoelig dan fruit. Ik heb ook eerst groente gegeven, wel wortels (ook zoet) en daarna de andere potjes, gaat erin als zoete koek zeg maar.
het kan zijn dat ze er nog niet aan toe is, ik heb het ook eerst geprobeerd met 4 1/2 maanden, dat lukte niet, maar 2 weken later wel

succes.
 
Het kan idd zijn dat ze er nog niet aan toe is. Tot 6 maanden heeft een kind geen bijvoeding nodig laat het een weekje rusten als ze verder tevrede is met alleen haar flessen dan.

Dan kan je het daarna nog een keer proberen en lukt het misschien beter.

groetjes
 
hoi hoi
ik ben moeder van ryan 11 weken en 3 dagen en ik ben sinds zaterdag de dag dat die 11 weken werdt begonnen met fruithapjes, de kleine moet er gewoon aan wennen. ik geef het fruithapje in combinatie met een fles
normaal geef ik 150/5 nu geef ik 100/3 1/2 en een potje fruit en dat gaat perfekt.
 
Hallo,

Misschien is ze er inderdaad nog niet aan toe.
Je kunt ook proberen om het fruit ietsjes warm te maken, want ze hebben nog nooit iets kouds geproefd....dit werkte prima bij mijn dochtertje.

Groetjes van Mieke
 
Terug
Bovenaan