fruithapje

Ik geef mijn zoontje van 3 1/2 maand nu al een fruithapje, vind hij heerlijk. Maar officieel mag het pas vanaf 4 maanden. Zou dit een probleem zijn. Hij heeft geen kramp of zo.

groetjes
 
Heb ik ook gedaan. Wanneer ik krampjes ontdekte, bij ons het geval met sinaasappel heb ik dat niet meer gegeven, maar wel ander fruit. Geen probleem.
Toen ik een baby was (30 jaar geleden) moesten alle mama's fruitpap beginnen geven vanaf 6 weken en nu is het ineens vanaf 4 maanden. Wij zijn toch allemaal groot geworden. En als je kindje het al verdraagt , zal het zeker geen kwaad kunnen.
 
Ik heb een zoontje van 11 week en hij is gewoon toe aan iets anders als melk, ik geef hem fruithapjes, diksap en rijstebloem en dan in papvorm, hij vind het heerlijk en is heel tevreden.
Je moet gewoon doen wat je zelf het beste lijkt! Op het consultatiebureau werd ik voor gek verklaard en vertelden ze mij dat het geen meerwaarde had, nou ik kan je vertellen ik denk van wel!
 
Ik zou het toch niet doen. De darmpjes zijn nog niet helemaal ontwikkeld en kunnen voedingsstoffen anders dan melk nog niet goed verteren. Je hebt kans dat hij een allergie ontwikkelt.

vind me een zeur, maar waarom zou je niet gewoon een maand of wat wachten?

Tja, vroeger mocht het wel. Noem het voortschrijdend inzicht; we weten nu meer en dat is niet altijd leuk maar het is toch ook zonde om niks met die kennis te doen?

 
hoi

mijn dochter is bijna 14 weken en ik geef haar GEEN bijvoeding tot ze ongeveer zes maanden is. Er zijn verschillende ideeen over wat goed is en wat niet, ik zou zeggen: lees daar over en beslis dan. Een heel goed artikel over bijvoeding vind je hier
www.borstvoeding.nl/congres2004/GillRapley.pdf

veel plezier! ik vind het ook wel jammer om nog te wachten, van de vitamineD druppels weet ik dat ze die heerlijk vindt en van een lepeltje happen is helemaal geweldig -maar ik geloof niet dat ze het nodig heeft en omdat ik niet zeker weet of het nou wel of niet allergien in de hand werkt als je vroeg begint met bijvoeden, doe ik het niet.
Vroeger deed men alles anders, en nu zijn we soms wat te spastisch -helemaal mee eens. Maar dit is dus waar ik voor kies.
 
Terug
Bovenaan