fruithapje

Hallo.....

Ik heb een zoon van 10 wk. Hij is een aardige drinker. Krijgt s'nacht ook al een schepje rijstebloem door zijn voeding. Maar heeft er ook iemand ervaring met het vroeger beginnen met het fruithapje????
 
Wij zijn met onze zoon met 10 weken begonnen met fruit. Hij vond het heerlijk en had er geen last van ofzo.
Ik had in de aantekeningen van mijn moeder gekeken en zag dat ikzelf met 6 weken appelmoes kreeg dus het kan best eerder dan 4/6 maanden.
 
Hallo
Wij zijn met 15 weken begonnen. Zoonlief had darmklachten. Vanaf dat hij fruit kreeg was het hele probleem over. Er wordt wel geadviseerd te wachten tot minimaal 4maanden het liefst 6. Maar ieder kind is anders. En zoals Desiree al schrijft: vroeger was het bij 6 weken. Oke vroeger wisten ze niet wat men nu weet, maar toch volg je hard in wat je denkt dat je kleine nodig heeft.
Groetjes
 
hoi,
wil niet bemoeierig overkomen hoor, maar ik denk dat je helemaal verkeerd bezig bent als je je zoontje van 10wk al fruit en rijstebloem geeft. ik denk dat je op zo'n manier je kindje vetmest. lijkt me niet goed voor op latere leeftijd namelijk. ik heb een vriendin en zij gaf haar zoontje ook al veel heel vroeg...nu zit hij met overgewicht en is net een jaar. hij is veel te dik. ik vind het echt onverantwoord. maar jah moet je zelf weten.
groetjes
 
ik heb een zoon van nu een half jaar. toen hij 9 weken was was ik helemaal wanhopig omdat hij al 3 weken bijna niet poepte en bij het consultatie bureao zeiden ze komt vanzelf weer.toch naar mijn dokter gegaan en een verwijs naar een kinderarts gekregen hij moest gelijk in het ziekenhuis blijven omdat hij niet tegen lactose kan(net als ik) na een week mocht hij mee naar huis hij poepte prima gaf niet over huilde niet meer en lacht ineens,waar het door klwam ze zijn hem in het ziekenhuis groente en fruit hapjes gaan geven net als mijn moeder vroeger mer mij.nu eet hij gewoon met de pot mee brood bambix prakjes alles en het ziekenhuis zegt je moet gewoon alles proberen als ze krampjes krijgen wacht je nog even.

dus mijn tip lekker fruit geven aan je kind de mijne is er echt niet dimk van geworden en ik ook niet
groetjes chariska moeder van joshua
 
Hoi

Ik vind het echt pure onzin als je tevroeg met fruit begint en rijstebloem dat de kindjes daar dik van worden , dat zijn echt geen dikmakertjes hoor. Thomas mijn zoontje kreeg met 10 wk al een papfles en ook al fruit en dat vond ie hartstikke lekker. Het is altijd een flinkertje geweest, maar pap zijn absoluut geen dikmakertjes hoor, dus gewoon lekker geven. Thomas is nu inmiddels bijna een en is 82 cm en 12 kg.
 
Hoeveel gaven jullie dan?
Mijn zoontje is nu 14,5 weken, en heb 2 weken geleden al een paar hapjes gegeven van fruithapje. Maar ik weet niet hoeveel hapjes hij nou mag.
Ik heb toen 6 kleine lepeltjes gegeven(theelepels)
 
Mijn zoon is nu 3 en absoluut niet te dik ondanks dat hij met 10 weken fruit kreeg. Daar ligt het echt niet aan als je overgewicht hebt. Die vriendin zal misschien andere dingen doen waardoor hij te zwaar is. Misschien krijgt hij te weinig beweging of te veel tussendoortjes.
 
Terug
Bovenaan