fruithapje


Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje.
Als mijn zoontje van 6 mnd een fruithapje krijgt dan wordt hij hyperactief en doet niet anders dan jengelen en draaien.
Nu stoppen we ermee, maar dit is al de 2e keer. Met 4 maanden hebben we het geprobeerd en toen lukte het ook niet.

Is er iemand wie dit bekend voorkomt of ideeën hierover heeft?

Groetjes Wilma
 
Hoi Wilma,

Misschien geef je het fruithapje te laat als hij te moe is of geef je het ipv op de tijd dat je normaal een fles geeft , want dat accepteren ze ook niet.

Ik geef emily fruit tuusen 2 voedingendoor, zo'n anderhalf uur na de fles.

Gr Helen
 
Hallo,

Onze kleine moest met 4,5 maand met een fruithapje beginnen i.v.m. ontlastings problemen. Gaat nu heel goed.
De kinderarts adviseerde om eerst met vruchtesap te beginnen. Sinasapelsap of zo.

Maar dit vond onze kleine niets een fruithapje 50cc aangelengd met 60 cc gekookt water af laten koelen en als je het gaat geven iets opwarmen (zoals met melk) gaat prima. Duurt iets langer het drinken als de melk maar gaat er toch wel lekker in.

Het ligt er trouwens aan of het fruithapje niet te dik is soms doen we meer water erbij, ook met die hitte doen we meer water.

Gr. Miranda
 

Het gaat nu gelukkig goed met het fruithapje.

We  hebben het er met het CB overgehad en nu geven we geen kant en klare hapjes meer. We maken ze zelf en dan met een stukje liga erin.
In de kant en klare zitten meerdere fruitsoorten en blijkbaar kan hij daar nog niet tegen.
We geven nu telkens 1 fruitsoort en dan wel 1 van de zoetere.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Wilma
 

Het gaat nu goed met het fruithapje.

We hebben het er met het CB overgehad en nu geven we geen kant en klare hapjes meer.
We maken ze nu zelf met een stukje liga erin, zodat het wat steviger is.
De kant en klare hapjes bestaan uit meerdere fruitsoorten en blijkbaar kan hij daar niet tegen.
Hij krijgt nu telkens 1 fruitsoort en dan wel 1 van de zoetere.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Wilma
 
Terug
Bovenaan