fruithapje

Hoi allemaal,

Noa is morgen 18 weken en eigenlijk willen we aankomend weekend wel eens een fruithapje proberen. Over 2 weken moet ik pas weer naar het CB. Het is misschien een rare vraag maar wat geef je als eerste fruithapje?
Ik hoor veel moeders zeggen banaan...maar dat verstopt toch heel erg?
Graag jullie advies.

Liefs Anouk
 
Hoi,



Van alleen verse banaan verstopt mijn zoon inderdaad. Gemengd met
sinaasappel of ander fruit valt het wel mee. Ik gaf in het begin het
perenhapje en bananenhapje van Olvarit. Dat vond hij heerlijk en
verstopte niet.



Groetjes

Lies

 
Hoi,

Toen ik bij Stan fruithapjes ging introduceren ben ik begonnen met gepureerde appel. Eerst gekeken hoe hij er op reageerde en daarna peer geintroduceerd. Dat ging ook prima. Pas met 7 maanden heb ik hem ook wat sinaasappel gegeven, het schijnt dat de darmpjes sneller kunnen reageren met krampjes op sinaasappel.
Als een fruithapje te vochtig is, kan je het indikken met banaan of een beetje pap. Appel werkt laxerend en banaan stopt; je kan deze twee dus goed combineren.
Succes!

Groetjes Marieke
 
hoi het is waar dat banaan stop maar dat is aleen bij helerijpe banaan
je moet een banaan nemen die net!! rijp is dan gaat het goed ik doe er wel eens pap door en nog wat vruchten sap lekker papje er van maken
of een liga koekje plat rollen en dat er door
je kunt voor ideen ook op www.keukenkikker.nl kijken
staat vanalles op
s6 veel smul plezier
 
Hoi,

Ik vertelde heel enthousiast bij het CB dat ik een beetje fruithapje had geprobeerd en zij vond het ook heel grappig. Wel vertelde ze dat je beter met een groentehap kan beginnen dan een fruithapje. Een groentehapje is heel flauw en een fruithapje lekker zoet. Na de gewenning van een fruithapje is een groentehap proberen  niet lekker voor het kindje.

Ik heb het potje gewoon leeggemaakt hoor, maar begin over een tijdje met het groentehapje en ben dus gestopt met het fruithapje.

Ook hierin, lekker doen wat je wilt!
 
Terug
Bovenaan