Fruithapje ?

hoi allemaal,

mijn dochtertje geeft al aan dat ze toe is aan fruithapjes,
zou dit komen doordat ze door haar flesje Nutriton heeft zitten wat de voeding dikker maakt.
Nu heb ik al eens van iemand gehoord dat zij haar kindje met 6 weken al een fruithapje gaf.Mijn dochtertje is nu 9 weken en wil graag weten hoe jullie er over denken en wat jullie ervaringen zijn hierin.

Alvast bedankt.

Groetjes Els
 
Hi,

Mijn ervaring is dat de darmen van een kindje jonger dan vier maanden nog echt niet toe zijn aan andere voeding dan melk..... De meesten pas met zes maanden trouwens....

Waarom denk jij dat jouw kindje toe is aan een fruithap????? Kwijlen, smakken, alles geïnteresseerd bekijken, dingen in de mond stoppen en dergelijke, hoort echt gewoon bij hun ontwikkeling hoor! Ze leren de wereld om zich heen kennen en dat doen ze met hun mondje.... maar dan gaat dat leren kennen vooral om speelgoedjes, vingers, en dergelijke.... Kijken wat hard is, wat zacht is, hoe het smaakt......

Bij mijn eerste begon ik net even voordat zij vier maanden was met de fruithap.... tuurlijk slikte ze het uiteindelijk wel door, maar ze kreeg wel meer krampjes.... Ik dacht dat zij graag wat anders wilde eten..... maar uiteindelijk was de oorzaak dat ik zo graag wilde zien hoe ze op het hapje zou reageren (gekke bekken trekken en zo)

Bij mijn tweede ben ik met vijf maanden begonnen..... en nu met mijn derde wacht ik tot een maand of zes. Ze is nu ruim vier maanden en heeft wel interesse voor mijn brood, maar ze heeft net zoveel interesse in de krant die ik in mijn handen heb.....
Ze wil voornamelijk het voorwerp "bekijken" met haar mondje... is nog niet bezig met het doorslikken van wat anders dan alleen mijn borst......

Ik heb veel gehad aan het boekje Oei, ik groei..... De groeispurten worden beschreven en dit geeft me meer rust... Voorheen dacht ik tijdens de groeispurten altijd dat mijn borstvoeding niet meer genoeg was..... maar dat is dus helemaal niet zo. Tijdens een groeispurt willen ze troost.... en voor hun is troost de borst of fles.... Er hoeft dan helemaal geen drinken uit te komen, sterker nog als er drinken uit komt, worden ze boos! Ik dacht toen altijd dat er gewoon geen voeding meer in zat...... Dat ze omkwam van de honger.... Alleen met de bijvoeding werd mijn oudste helemaal niet rustiger..... Ja na een week ongeveer, dan kwam de rust weer terug.... maar nu met mijn derde merk ik dat het zonder bijvoeding ook weer rustiger wordt na een week.....

Hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb kunnen verschaffen.... Laat je nog even weten waarom jij denkt dat je kleintje wel toe is aan bijvoeding???

Groetjes Nynke
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 19 weken en krijgt ook Nutrition door zijn flesjes melk. Ik geef hem nog geen fruithapjes, omdat hij soms nog last heeft van krampjes en ik eerst voor de zekerheid wil wachten tot deze over zijn. Wel denk ik dat ik hem binnenkort eens Nutrix door zijn flesje aanbied en kijk hoe hij hierop reageert. Waarschijnlijk pas rond de 5 maanden ga ik dit doen. Ik zou het zo erg vinden als hij extra last van zijn darmpjes zou krijgen omdat ik zo benieuwd ben hoe hij alles vindt smaken. Hij vindt alles wel erg interressant wat wij eten, maar dat geldt inderdaad voor alles wat we doen en dat kan/mag hij toch ook niet allemaal...
Maar elk kindje is anders en niemand kent zijn eigen kindje zo goed als de ouders. Als je het idee hebt dat je kindje meer honger heeft kun je wellicht ook wat vaker aanleggen of wat extra melk in de fles of voeding voor hongerige babies..
Nou veel succes!

Barbara & Kasper
 
Hoi,

9 weken is wel erg vroeg voor een fruithapje. De darmpjes zijn nog niet volledig ontwikkeld dus kunnen babietjes tot 6 maanden eigenlijk alleeen melk verdragen. Je ziet helaas dat veel mensen al met 4 maanden met bijvoeding beginnen maar ook dat is te vroeg. Advies van de WHO is bij 6 maanden beginnen met   bijvoeding.
Als je te vroeg begint met bijvoeding krijgt je kindje last van krampjes maar ook de kans op het ontwikkelen van allergien is groter.
Het is heel natuurlijk om benieuw te zijn naar hoe je kleintje reageert op bijvoeding maar het wachten tot 6 maanden loont zich. enne de tijd vliegr hoor voor je het weet is het zover.

succes
 
Hallo
ik sluit me volledig aan bij de vorige schrijfster. Kan je nog een tip geven, kijk eens op www.borstvoeding.com Hier schrijft een kinderdietist over bijvoeden van baby's.
Succes
 
mijn dochtertje van 13 weken heeft ook niet altijd genoeg aan haar fles. En dat terwijl ze al voeding voor hongerige baby's krijgt. Wat houdt die Nutition precies in wat jullie door de voeding doen??
 
Hoi,

Ik ben bij mijn kinderen van 8 en bijna 6 jaar begonnen toen ze 4 maanden oud waren. Nu heb ik een dochter van 8 weken met een koemelkallergie en het CB heeft me aangeraden niet voor 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Nu heeft jouw kindje (waarschijnlijk ) geen allergie, maar heb begrepen dat het voor ieder kind beter en natuurlijker is om pas met bijvoeding te beginnen als ze 6 maanden zijn. En 9 weken vind ik wel erg jong. Misschien dat je een extra fles kan geven als je merkt dat je kindje honger heeft of wat meer in de fles.

Groetjes
Dees
 
Nutriton is oorspronkelijk bedoeld voor spugende baby's. Dit koopt je los in een doosje (inhoud lijkt op bambix vind ik). Het maakt de voeding dikker waardoor je minder kans hebt op spugen.  Een bijkomstigheid is dat  je kind langer verzadigd is (in mijn geval, misschien niet bij iedereen). Mijn dochtertje ging er van doorslapen en kwam pas om 07.30 uur en ze was pas 3 weken oud.  Maar ze werd er ook heel winderig van (dat kan ook bij sommige baby's) en huilde op een gegeven moment alleen maar. Nu ben ik er weer mee gestopt en helaas het doorslapen ook! Ik ga het over een maandje weer proberen. Het is een kwestie van uitproberen of jouw kindje er goed op reageert.
Succes!

Groetjes
Dees
 
Terug
Bovenaan