fruithapje

hoi allemaal        
ik lees op deze site dat vele moeders hun kind al voor de 6 mnd een fruithapje  geven. Bij mij op het consultatieburo zeggen ze dat ik toch 6 mnd moet wachten. Wat kan ik nu het beste doen. Volgend mij heeft mij dochter best wel zin in een keer iets anders dan die fles.
Misschien heeft het te maken met het feit dat ze 6 weken te vroeg is geboren. Maar dat kun je nu niet meer zien aan haar. wie heeft er tips voor mij.

gr. elsbeth

 
Ik zou het NIET doen. Maar goed jij kent je kind het beste en volgens mij stond er niet bij hoe oud je dochtertje nu is.

Maar waarom zou je het risico nemen. Kinderen hebben tot 6 maanden genoeg aan alleen melk en hebben geen bijvoeding nodig. Zeker als ze al te vroeg geboren is zal ik het risico niet nemen. Door onderzoeken zijn ze er achter dat het beter is om te wachten ivm de ontwikkeling van de darmen. Dit wisten ze vroeger nog niet.

Is je kind er echt aan toe? Of vind jij het gewoon tijd worden voor iets nieuws die gekke gezichten bij het nieuwe enz.

Heel veel succes met je keuze.

Groetjes
 
Dag Elsbeth, Ik ben een moeder van drie kinderen en ik wilde even zeggen dat  mijn zoontje van vier en een halve maand wel al fruithap krijgt. Bij ons consultatie buro vinden ze dit prima. Bij  mijn andere kinderen was het toen ook prima. Ik wacht nog wel een maandje met groente. Hij vindt het helemaal geweldig. Als je begint, moet je wel met een kleinbeetje beginnen. Hoe oud is jouw kindje trouwens. Groetjes
 
dag elsbet,

Ik heb een zoontje van 4 maanden en die krijgt ook al fruit en dat al enkele weken. het cb weet dit en vond het geen probleem. ook de kinderarts niet, zolang zijn ontlasting goed bleef.
Ik weet niet of je fles of borstvoeding geeft. bij ons cb zeggen ze dat kinderen met borstvoeding genoeg hebben tot 6 maanden aan de voeding ( dit omdat deze zich aanpas en ze ook al aan smaken wennen om het maar zo te zeggen door je eigen eetpatroon.
en flesvoeding   kan je met 4 maanden al bijvoeding starten. ( dit lees je ook op veel infosite op internet)

als je begint dan moet je beginnen met kleine beetjes en ook de ontalsting in de gaten houden.


maar wanneer je nu wel of geen fruit moet geven dat is altijd een discussie en zal het ook altijd wel blijven aangezien er ook hele wisselende adviezen worden afgegeven.
volg je gevoel, jij ziet je kind 24 uur per dag en niemand kent je kind zo goed als jij.
( motto van mijn kinderarts)


 
Hoi,

Luister naar je eigen gevoel. Jij kent je kindje het beste. Enzo is ruim  5 maanden en krijgt ook al enkele weken fruit. Heerlijk vindt hij het. Hij heeft laatst zelfs in het ziekenhuis gelegen en toen hij weer ging drinken kreeg hij ook daar gewoon een fruithap er naast. Enorme smakgeluiden gaven aan dat hij daar weer zin in had. Rustig beginnen. Enzo krijgt nu ook groente erbij maar dat is wel wennen hoor. Het advies   dat ik daarvoor kreeg is twee dagen achtereen dezelfde groente geven, voor de smaakontwikkeling. (1 soort dan he) Ik doe het nu in combinatie met danoontje start. Werkt prima.

Hij reageert er goed op. Zolang hij geen krampjes krijgt of rare ontlasting is er niets aan de hand.

Groetjes

Celie

Ps ik begrijp die onzekerheid met al die verschillende adviezen!!!!!!!!!!!!! Volg je iegen gevoel.
 

                  Hoi elsbeth
ik heb een zoontje van 5,5 maand die kreeg   toen hij 4 maanden was een fruithapje
en sinds een week geven we ook groentenhapje
het cb vind het goed ze zei  zeiden zelfs  ga maar kijken wat hij lekker vind en wat er in de supermarkten te koop is vanaf 4 maanden
als jij af en toe fruithapje wilt geven moet je het gewoon doen
ik vind zelf dat je niet altijd naar het cb moet luisteren
en damian is 3 weken te vroeg geboren maar daar merk je nu ook niet echt wat van

groetjes bianca
 
Hoi Elsbeth,

gefeliciteerd jij hebt een cb waar ze wel weten hoe het hoort en wat de adviezen van het WHO zijn.
Inderdaad wachten met bijvoeden tot je kindje 6 maanden is tot die tijd zijn de darmen nog niet voldoende ontwikkeld om anders dan melkvoeding te verwerken. zie ook andere draadjes over dit topic waar ik op heb gereageerd.

Groetjes Renée
 
ja ik ben het helemaal eens met renee!!
wil je het beste voor je kindje als die eraan toe is??
dan kies voor vanaf 6 maanden!
Want hun darmen kunnen dit nog niet verwerken..
weet je watik zo raar vind dat ze beginnen met fruithapjes?
als er iets wel agressief is is het wel fruit!!
Germ...
Ik begin met 6 mnd, ze is nu 5 mnd en 1 week en doet   het prima, pas met het geven van BIJvoeding dus rustig aan om eventuele reacties uit te sluiten op voedsel.
ik begin dan dus ook eerst met groente omdat fruit nog te agressief is!
suc6 met het maken van de goede keuze..
meer info:
http://www.network54.com/Forum/382080/
 
Terug
Bovenaan