fruithapje

allereerst wil ik zeggen dat ze nog helemaal geen fruithap nodig heeft maar we mochten er langzaam aan wel mee beginnen van het cb.
maar ze vind het dus echt niet lekker, als ik een paar hapjes geef is het kokhalzen geblazen, dus we zijn er maar weer me gestopt. nu heb ik gehoord dat sommige kinderen groente in het begin lekkerder vinden, weet iemand of je daar ook mee kan beginnen in plaats van fruit. het lijkt mij zelf geen probleem.
wie o wie weet dit??
groetjes nynke
 
Hoi nynke,

Ja je mag ook met groente beginnen, dat maakt niet uit.
Bij mijn zoontje was het net andersom die wilde alleen fruit.
Maar je schrijft dat het eigenlijk nog niet hoeft dus ik zou je er niet te druk om maken als ze ook nog geen groente wil, misschien is ze er nog niet aan toe..
Ik weet niet hoe oud ze is nu, maaar misschien kun je haar nutrix geven dat vinden ze soms lekkerder als groente en fruit, mijn zoontje wel in ieder geval, maar geef haar gewoon de tijd om te wennen, een paar dagen hetzelfde soort(groente of fruit) help ook dan proeven ze het een paar keer en raken ze gewend aande smaak!!

Succes Mary jane
 
ik ben eerst groenten gaan geven, allereerst omdat ik iets eerder begonnen ben dan 6 maanden (hij was 5 maanden) en dus groentes omdat daar minder allergische reactie op zijn dan fruit (nooit gehoord van iemand die allergisch is van worteltjes). We hebben het eerst een paar keer geprobeerd, toen wilde hij niet, zijn dus even gestopt en 2 weken later weer geprobeerd, toen ging het goed.  

Als het dus niet lukt zou ik gewoon even stoppen en probeer je het weer over 2 weken, ze hebben het echt nog niet nodig, kan dus ook geen kwaad om het later te doen.

Succes,
Lia
 
Terug
Bovenaan