Hoi,
Ik wil hier ook graag even op reageren,
Jij zelf hebt het meeste zicht op jouw kindje.
Bij mij op het cb zeggen ze dat je kunt merken of je kind aan bijvoeding toe is oa doordat ze gaan smakken of op de handen gaan sabbelen als jij aan het eten bent, of als je ineens merkt dat je kind niet genoeg meer heeft aan de melk ( minder tijd tussen de flessen).
Ik persoonlijk vind dat ze tegenwoordig erg veel over allergien bezig zijn, terwijl de kans veel groter is dat je kindje geniet van het fruit/groente en helemaal geen allergie ontwikkeld.
Mijn zoontje (nu 2) was 5 weken te vroeg geboren, en kreeg met 4mnd al fruit EN warm eten en ook 1x pap. Hij genoot ervan,en kon beter poepen....en geen allergie.
Mijn dochtertje is nu bijna 11 weken (9 dg te laat geboren) en krijgt al 2 weken nutrix in de laatse fles, en ze heeft vanmiddag voor het eerst een paar hapjes peer op, ze vond het heerlijk, en ik heb verder niks aan haar gemerkt van krampjes oid...
Ze krijgt ook tussendoor een klein beetje diksap (sterk verdund.) omdat ze water/thee niet lust. doe ik dit niet dan wil ze om de 3 uur een fles, en ze heeft niet meer genoeg aan 200cc per fles. Geef ik haar geen fles met 220/240cc dan blijft ze aan het huilen...en als ik 200cc voeding nog aanvul met 20 a 40 cc water wil ze 2uur later weer eten.. ze is onverzadigbaar....
Ik moet wel zeggen dat ik bij mijn zoontje precies deed wat het cb zei, omdat ik toch onzeker was, maar nu bij de 2e ben ik wel een stuk makkelijker geworden.
Je moet doen wat jij denkt dat goed is voor je kindje, vroeger gaven ze babies ook al vroeg vaste voeding en de oudere generatie is echt niet allergies aangelegd.
Succes,
Doreen