fruithapje

Mijn dochter is nu 15 weken en ik wil eingelijk beginnen met fruithapje want ze wil de fles steeds niet zou dit te vroeg zijn

Ik geef nu zo haar voedingen

7.00 -200cc
11.00 -200cc
15.00 -200cc
19.00 -200cc
23.00 -200cc maar deze wil ze haast niet meer ik doe hier ook 2 theelepels rijstebloem door.
Ik mag pas vanaf een halfjaar van het cb fruithapje geven wat vinden jullie het is er al vanaf 4 maand dus. En hoe zouden jullie het dan geven.

groetjes lizzy

Hoi Lizzy,

Ik ben bij Felina ook met 15 weken met fruit begonnen.
Ons schema is vanaf toen:

07:00 fles 200cc
11:00 fles 200cc
14:00 fruit hap (toen een half, maar inmiddels al een heel potje)
16:00 fles 200cc
18:00 groentehap (sinds 2 weken)
20:30 fles 230cc met 4 schepjes nutrix.

Felina heeft hier altijd goed op gereageerd.

Je kan ook om 10:00 een fruithap geven, en dan om 12:00 de fles.
Het is maar net hoe het voor jou het beste uitkomt met slaapjes ed.

Succes!!!!
Groetjes,
Marjolein

Nu al een fruithapje geven heeft geen zin. Pas met 6 maanden kunnen ze dat verteren, voor die tijd is het alleen maar vulling. Ik zou gewoon netjes wachten tot 6 maanden aangezien ze het tot die tijd toch niet kan verteren.

Hoi,

Ik zou niet weten waarom je moet wachten tot 6 maanden.
Mijn dochter heeft vanaf 15 weken een half potje olvarit fruit, vanaf 17 weken een half potje fruit en een half potje groente, en vanaf 18 weken een heel potje fruit, en een heel potje groente gehad.
Zij heeft er nog nooit last van gehad!!!!!
En als alle cb's nou op een lijn zouden zitten wat betreft de leeftijd dat je met vaste voeding moet beginnen betreft, maar het ene cb zegt dat je makkelijk met 4 maanden en het andere cb zegt dat je pas met 6 maanden mag beginnen met bijvoeding.
Ik heb altijd gehoord dat de darmen van je kindje na 3 maanden goed genoeg ontwikkeld zijn om met bijvoeding te beginnen.
Alleen als er een allergie in de familie voorkomt is het beter om met 6 maanden met bijvoeding te beginnen.

Groetjes,
Marjolein

Als jij denkt dat je kindje eraan toe is, kun je het gewoon geven. Bij mijn dochter ben ik ook met 4 maanden begonnen met fruit en ze vond/vind het heerlijk.
groetjes mama van isa

Hoi Lizzy,

vanaf 6 maanden hebben baby's pas andere voedingsstoffen nodig.
Maar je kan al wel vanaf 4 maanden beginnen met een fruithapje, en dan met een lepeltje, dan kunnen ze daar vast aan wennen.
Veel succes.

Ik ben pas met 6 maanden begonnen met fruithapje (eigenlijk een week ervoor)
Met 6 maanden kunnen de darmen beter ander voedsel verteren dan met 4 maanden. Als ik jou was, zou ik nog een paar maandjes wachten.
De WHO (wereld gezondheids organisatie) adviseert om tot 6 maanden te wachten met bijvoeden.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi allemaal

Ik vind dat je moet doen wat jij denkt dat goed voor je kindje is!
Als het kindje er klaar voor is kan je het rustig geven.
Het cb is  er voor om richtlijnen te geven en wat je er zelf mee doet
moet je helemaal zelf weten.
Het is jouw kindje, en jij moet het doen, niet hun.

Groetjes
Marjolein

Terug
Bovenaan