Fruithapje

wie weet wat voor fruit een baby van 4maanden mag hebben. ik lees zoveel verschilende dingen dat ik het niet meer weet want hij vind die potjes van olvarit niet lekker, dus wil ik het zelf maken, maar met welke soorten fruit??????????

Groetjes angelique

hoi hoi,

fruit wat je sowieso mag geven als je begint bij 4 maanden is:
appel,banaan&peer.
succes ermee,benieuwd wat je kindje van vers fruit vindt.

groetjes Corien

Hoi, Angelique,

Het fruithapje maak ik vanaf het begin al zelf,  als ik niet thuis ben neem ik een kant en klaar fruitje mee.

Je mag peer appel banaan (zie vorige reactie van een andere moeder) daarnaast mag je ook perzik en meloen geven.

Groetjes en succes
Ginny

Hoi

Ik wil graag even reageren

Ons zoontje mocht ivm allergie nog geen bijvoeding met 4 maanden.
Maar appel staat hoog in het rijtje van allergische reactie, ook banaan mag mijn zoon pas vanaf 8 maanden, normaliter dus met 6.
Je kunt de potjes niet vergelijken, met zelf maken.Ik maak trouwens alles noodgedwongen zelf.

Wat je zou kunnen geven, gekookte peer
perzik
nectarine
en meloen

en na 6 maanden
gekookte abrikoos, mango, banaan, en eventueel appel(geen granny)

en zo breid je het langzaam uit.

sinasappels endergelijke komen pas heel laat, liefst pas na 1 jaar

Groetjes en suc 6 met kokkerelen Sandra

Weet je zeker dat hij de potjes van olvarit niet lekker vind? Ze smaken nl allemaal erg naar banaan.
Wat ook kan is dat je kindje nog niet toe is aan het eten van een lepeltje. Milan heeft daar ook even aan moeten wennen.
 Zo vond hij pap eten heerlijk, maar diezelfde pas van een lepeltje spuugde hij uit.

Ik ben pas met 5,5 maand begonnen met bijvoeden ( realiseer je in ieder geval dat de WHO adiseert om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeden). Als jou kindje het nog niet ziet zitten zou ik het voorlopig even bij de melk laten

Succes
Amanda

Hoi,
Misschien heb je iets aan deze site. Het is weliswaar "speciaal" voor borstgevoedde baby's geschreven. Maar ook als je baby flesvoeding krijgt, heb je hier wat aan. Het is een voedsel-introductie-schema vanaf 6 maanden (zoals officieel geadviseerd wordt). Er wordt niet alleen over fruit gesproken, maar ook over groente, zuivel, brood, deegwaren (pasta's e.d.), broodbeleg enzovoorts. Het geeft een richtlijn en ook ideeen.
Ken je www.keukenkikker.nl ? Dit is leuke een recepten-site.

Wij zijn bewust vanaf 6 maanden begonnen met bijvoeding omdat er gevoeligheid voor allergie in de familie zit. Daarnaast zijn de darmen ook nog niet voldoende gerijpt om andere voeding dan melk te verteren. Het advies van de WHO wordt niet zomaar gegeven.
Dat waren voor ons redenen om met 6 maanden andere voeding dan melk aan te bieden.

Veel succes!

Hallo

Je kunt aan je kindje merken waneer ze toe zijn aan bijvoeding. Ze beginnen meer te smakken, sabbelen op hun handjes en zijn erg geinteresseerd als je zelf zit te eten.
mijn dochtertje van 4 maanden keek bijna het eten van mijn vork af.
Ik ben zelf begonnen met 1 soort fruit om haar aan de smaak te laten wennen. Ik ben begonnen met peertjes. Ze vindt het heerlijk. Ik weet ook dat de WHO aangeeft dat je moet wachten tot na 6 maanden, maar mijn dochtertje kon gewoon niet meer wachten.

veel succes

Hallo,

zou je het niet lekker vinden ook kunnen vertalen in er nog niet aan toe zijn? Misschien nog even een paar maandjes wachten en het dan weer proberen.

groetejs Renée

Terug
Bovenaan