fruithapje

Hallo,

Wie geeft er al fruithapje en hoe oud waren jullie kindjes toen julie hiermee begonnen? En hoe laat en hoe geven jullie dat dan??

Ik heb bij Jamie af en toe het idee dat hij aan wat anders toe is. Hij gaat steeds meer smakken en kwijlen. Vooral als hij ons ook ziet eten. Hij is nu bijna 4 maanden. Ik weet dat het cb zegt dat je het pas na 6 maanden moet geven. Maar daar zeggen ze wel meer. De ene zegt dit en de ander zegt dat. Ik weet het af en toe ook niet meer.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

Groetjes Natasja

hoi hoi,

Dat kwijlen en smakken schijnt bij de leeftijd te horen, je moet zelf weten wat je doet.Ik begin met 5 maanden met oefenen en dan met 6 maanden ook warme hap, dat is tenminste nu mijn plan. Mijn zoontje is nog maar  3 maanden.

Ze raden het af om vroeg te beginnen, omdat kinderen last kunnen krijgen van hun darmen(die zijn er nog niet klaar voor)en allergien kunnen ontwikkelen.Ik begreep dat het niet erg is om met 5 maanden alvast een beetje te gaan oefenen.Eerst maar 2 of 3 hapjes en dan elke dag een beetje meer en 1 soort fruit bijvoorbeeld een hele week, zodat je kan zien hoe je kind er op reageerd.Met 6 maanden is het ook echt nodig als bijvoeding namelijk.

Wat vaak ook een beetje mee speelt denk ik is dat veel mama's het zo leuk vinden om er mee te beginnen (ik ook!)en daardoor de verleiding heel groot is, maar ik zelf wacht toch echt tot de 5 maanden.

succes met je beslissing!

groetjes leetje 1981

Hallo

Mijn zoontje is nu 4.5 maand en ik ben dus met 4 maanden hem een hapje gaan geven
cb zei ook dat dat mocht.
moet nu wel langzaam aan de 23.00 uur fles gaan afbouwen.
Ik geef het hem rond een uur of 17.00.
Laat wel eerst een paar dagen wennen aan een nieuwe smaak.
Dat kwijlen hoort erbij word alleen maar erger.

Succes

Groetjes tamara mama van jesse

Terug
Bovenaan