fruithapje

hallo,

wie is er nog meer zo snel met een fruithapje geven??
mijn dochtertje is nu 15 weken en 3 dagen en heb haar sinds zaterdag fruithapje
gegeven ze trek wel een zuur gezicht haha
cb zei tegen mij mag pas met 6 maanden is beter
dus ik denk dat ze gek worden als ze dit horen haha
maar wij zijn toch ook groot geworden en haden we niet dan mag dit en dan dat
of ben ik nou gek???

groetjes sonja mama van danique

Hoi Sonja,

Ik heb begrepen dat je in principe met 4 maanden kunt beginnen met het geven van fruithapjes. Ik denk dat het te maken heeft met de ontwikkeling van de spijsvertering van je kindje dat alles zo stap voor stap ingevoerd wordt. Dus eerst fruit, dan pap, groenten enz. Als je alles direkt erin zou gooien, zal zo'n maagje heel erg overstuur raken. Als je kindje last heeft van allergieën wordt aangeraden om pas vanaf 6 maanden fruit te geven. Ik ga ervan uit dat een consultatiebureau die regeltjes niet heeft om het voor ons, ouders, moeilijker te maken, dus het zal wel goed voor het kindje zijn.

Groetjes,
Petra

Ik was er ook heel vlot mee hoor!
Ik trek me eigenlijk niet zoveel aan van het cb.
Als ik wat vraag wordt ik er meestal niet wijzer van.
Ik liet ook al heel snel de 5e en 4e fles vallen en met een maand of 5,5 at hij boterhammen met korst en dan leverpastei of smeerkaas erop.

Als je kindje het lekker vind en je geeft geen rare dingen,dan lijkt het mij dat het geen kwaad kan.
En ja ik weet dat het pas met 6 mnd hoeft,maar ja zelf wil je ook wel eens wat anders

Hoi Sonja,

Maar als je twijfelt, waarom zou je het nu dan al geven?
Een kindje van drie maanden heeft het nog helemaal niet nodig en kan het nog lang genoeg eten. Toch?

Groetjes,
Marianne

Terug
Bovenaan