Fruithapje

hallo dames,

heb ff jullie raad nodig.

Onze kleine meid is 12 weken en heeft van heerlijke nukken met drinken.
Vorige week zaten we ineens op 5 flessen per dag van 160 cc.

Halverwege de week dronk ze ineens die flessen niet meer leeg maar nog maar rond de 130 cc. Dus maar weer terug gegaan naar 7 flessen per dag en dan krijgt ze tenminste haar hoeveelheid die ze nodig heeft

Maar wanneer zijn jullie begonnen met het geven van fruithapje?
In het boekje van nutricia staat, dat je mag beginnen als de kleine smak en hapbewegingen maakt. Dat doet dus onze meid.
Gisteren hebben we dus een paar hapjes gegeven en op den duur had ze het door en deed ze zelfs haar mondje al open....

Vanochtend ook weer. de fles van 9 uur heeft ze maar 55 cc op. Maar de paar lepeltjes fruithapje gingen er weer gemakkelijk in.

Is dit niet te vroeg?

Ook nu weer zit ze met haar handjes in haar mond....................

Graag jullie ervaringen en advies.

Hetty

hallo

mijn zoontje krijgt ook al fruit eigenlijk nog vroeger dan bij jou.
omdat ieteveel melk kreeg hij vind het lekker. hij kreeg het al met ik denk   8 a10 weken .als de poep maar goed is daar gaat het om en als ie er niet veel last van heeft. waarom dan niet...  vers fruit kan hij niet hebben maar potjes wel.   hij krijgt er niet last van maar anders moet je cb vragen die zeggen ook dat je moet wachten... tot 4 a 6 maand
ik kijk naar mijn zoon en niet naar de cb vandaar dat ik het wel al geef

groetjes jo

Hoi Hetty,

Jouw dochter weet wat lekker is!
Ik denk wel dat drie maanden een beetje vroeg is. Volgens mij zijn de darmen er dan nog niet echt  aan toe.  Normaal wordt vanaf 4 maanden geadviseerd, maar dan wordt het meer gezien als proeven en proberen dan als echte bijvoeding. I.v.m. allergieen wordt het pas vanaf 6 maanden geadviseerd.
Dat ze haar handjes in haar mond doet kan ook zijn, omdat ze ze aan het ontdekken is. Misschien doet ze ook al speeltjes in haar mond?
Bij twijfel zou ik het cb eens bellen, want het is wel vreemd dat ze nu opeens haar flessen laat staan.

Groetjes,
Marianne

Volgens mij is dat erg vroeg inderdaad zijn de darmpjes er nog niet aan toe en moeten ze aan de fles voldoende hebben. Mij werdt echt aangeraden op het cb om pas met 6 maand te beginnen. Maar goed als je kindje er geen last van heeft en jij je er goed bijvoelt is ook belangrijk maar als ze dan nog minder melk drinken krjgenze niet voldoende voedingsstoffen binnen

het is geen bijvoeding die ze van het potje maar gewoon een paar hapjes om te proberen tussen 2 voedingen.
De flessen liet ze vorige week al staan, nog voor de begon met een paar hapjes fruit.
speeltjes pakt ze nog niet vast maar alleen haar handje in haar mond.

Ik zal morgen het cb eens bellen maar zij zullen het denk ik toch wel afraden.

Geven jullie de kleine al rijstebloem in de laatste fles?

hallo,

mijn dochtertje nu 14 maanden was ook een moeilijke met melk drinken en op een gegeven moment   met haar 4 maanden ben ik begonnnen met fruit,gewoon rustig opbouwen eerst een half potje zodat ze er geen last van krijgen en met de groenten ben bij 4,5 maanden begonnen ook opgebouwd.dat vond ze wel goed en toen dronk ze de melk die ze nog kreeg veel beter.en op een gegeven moment geven ze toch aan dat ze de fles van smiddags ook niet meer willen.

Terug
Bovenaan