fruithapje

Hoi hoi,

Onze dochter is nu ruim 4 maanden en volgens mij is ze toe aan iets anders dan een fles. Ik wil wel aan een fruithapje beginnen maar ik weet niet goed op welk tijdstip ik dat moet gaan doen. Wat doen jullie? En dit is toch geen vervanging voor een fles?

alvast bedankt

Groetjes esther

Volgens mij moet je het in het begin als extraatje doen en niet ter vervanging van  een fles. Kan je nog niet vertellen wat of hoe, want mijn zoontje is net 4 maanden en ik wacht er voorlopig denk ik ook nog even mee. Ga eerst met pap van een lepeltje beginnen denk ik. Maandag ook even advies bij het cb inwinnen.
Heb trouwens ook gehoord dat je beter met groente kan beginnen. Dan zouden ze later minder problemen met eten hebben. Weet niet of dit een fabeltje is of niet.

hoi
nee hoor dit is geen vervanging van de fles,ik ben begonnen met fruithapje te geven toen anouk 5en een halve maand was dit ivm allergieen in de fam.ik deed het smorgens tussen 2 flessen in,ben begonnen met peer,een paar dagen achter mekaar,zo kun je zien hoe je kindje er op reageert.tis leuk om met wat nieuws te beginnen.
veel plezier
gr petra

En anders begin je gewoon met een papje van rijstebloem. Kan ze vast wennen aan het eten van een lepeltje. Hier is het in ieder geval grote pret (Lars wordt morgen 5 maanden). We geven de pap na de fles. Dan kun je heerlijk rustig aan doen (want dan is de ergste honger al gestild.) Veel plezier!

Marijon

zeker in het begin is het geen vervanging van de fles,maar je kunt de fles mischien wel wat later geven...bv 7 uur fles,10 uur fruithap en 11/11.30 uur fles.

groeten marjolein

Hoi,
Mijn zoontje is nu 5,5 maand en ik ben bij hem begonnen met een half potje toen hij 4 maanden was, nu geef ik zo'n plastic bakje van 100 gram.  Je geeft het idd als tussendoortje. De eerste week is het meer knoeien als eten maar daarna kreeg hij het door en hij vind het heerlijk!
Hij krijgt het 's middags  plm 14.00 uur, tussen 2 voedingen in. Je kunt het ook 's ochtends tussen 2 voedingen in geven wat jou het beste uitkomt.
Succes.
Groetjes  Debbie  

Hoi,

Nee wij mochten de fruithap gewoon als tussendoortje geven. Het was geen flesvervanging. Ik mocht beginnen met 2 eetlepels.

Ik maak  de fruithap altijd zelf en doe er ook een liga 1e stap doorheen. Tim vind het ontzettend lekker. Zit nu al op 5 eetlepels (hij is 6 1/2 maand).
Hij krijgt ongeveer 20 minuten daarna nog altijd een fles van 200 cc. Soms drinkt hij die helemaal leeg en soms ook niet.

Ik geef de fruithap rond 9.30 uur. (dit doen ze namelijk ook bij het KDV) maar je kunt het ook natuurlijk 's middags doen.

Veel succes.

Groetjes
Nicole

Terug
Bovenaan