Fruithapje??

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal.

Wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag? Onze dochter is 9 weken te vroeg geboren. Vanaf die tijd kreeg ze moedermelk. ( via de maagsonde)
Ze is al bijna 3 maanden thuis en alles gaat goed.
Ze heeft eerst borstvoeding gehad en is nu volledig op de fles.
Ze drinkt minder wat ze eigenlijk mag krijgen +- 5 a 6 flesjes van 120 ml.
Ze is vaak op de handjes aan het sabbelen en speelt vaker met haar tongetje( steekt deze vaak uit enz).
Ze is 4,5 maand oud maar qua ontwikkeling pas 2,5 maaden. Zou ik haar al een heel  klein beetje fruit kunnen geven? Op het CB zeggen pas met 6 maanden!

Groetjes Linda

Hoi Linda,
mijn  meisjes zijn inmiddels 6,5 maanden en wegen 7,2 en 6,5 kg. drinken ongeveer 150 ml per fles. meer lukt gewoon niet omdat het er dan toch weer uit komt. ze zijn 4 weken te vroeg geboren. ik heb met 4 maanden geprobeerd hoe het ging met een fruithapje omdat ze toen al weken ons aan zaten te staren en mee smakken tijdens het eten. ze waren er dus aan toe. uiteindelijk zijn we er toch mee gstopt omdat de darmen van dames er niet klaar voor waren. ze kregen last van verstopping. nu gaat het prima en vinden ze het heerlijk.

als je het nu al wil proberen, lijkt mij dat dat gewoon moet kunnen. als je maar oplet of de kleine het aan kan. ik hou me maar matig aan de richtlijnen van het CB. mijn meisjes zijn best gevoelig voor eten etc (krampen en verstopping) dat ik alles op mijn eigen tempo doe. ik ben pas met 6 maanden 1 week weer met fruit begonnen. vanaf morgen krijgen ze pap, fruit en groente en de flesjes natuurlijk.

ik zou dus gewoon kijken of de kleine er aan toe is en zo ja, hoe de darmen etc er op reageren.

Groetjes,
Petra

Hoi!

Mijn oudste dochter begon met 5 maanden smakbewegingen te maken terwijl wij aan het eten waren. Ik ben toen bij haar met het eten van fruit begonnen. Mijn jongste dochter is 7 maanden en is dit pas een week geleden gaan doen. Ik ben haar met 6 maanden fruit gaan geven.
Melk is nu het belangrijkste, fruit hoeft nog niet en zou ik nog niet doen, er is nog niet echt een reden voor. Ik zou nog even genieten van alleen die fles, lekker handig!!

Groetjes van Petra

Terug
Bovenaan