fruithapje

A

Anoniem

Guest
hallo

ik wil zelf fruithapjes gaan maken maar wat gaat er allemaal in voor ingredienten wie kan me helpen  bedankt alvast

liefs tara mama van selina 14-04-07

Oh, je kan redelijk experimenteren hoor  . Ik prak wel eens gewoon een banaantje, maar soms doe ik er appel bij door (raspen of staafmixer). Dit zijn de snelle hapjes hier. Als ik tijd heb maak ik soms aardig wat fruithapjes in 1x. Die verdwijnen dan in de vriezer. Is ook makkelijk.
Ik haal de recepten uit het opperdepopboek van AH.
Een paar voorbeelden:

Herfsthapje met fruit:
2 pruimen, 1 peer, 1 banaan
Kruis de pruimen bovenop in en dompel ze 1 minuut onder in een kom met kokend water. Verwijder de velletjes en de pitten en snijd het in stukjes. Peer schillen en vruchtvlees in blokjes, banaan pellen en in stukjes. Dan alles pureren.
Dit zijn 2 a 3 porties en is 2 maanden houdbaar in de vriezer.

Appel abrikozenmoes
2 appels
6 gewelde abrikozen
Schil de appel, klokhuis eruit, fruit in blokjes snijden. Abrikozen in stukjes snijden. Dan in een pan met bodempje water aan de kook brengen, 10 minuten zachtjes doorkoken. Afgieten en pureren. Eventueel kookvocht toevoegen om het dunner te maken.
Dit zijn ook 2 a 3 porties en 2 maanden houdbaar in de vriezer.

Dit zijn twee voorbeelden voor kindjes vanaf zo'n 5 maanden. Ik heb er nog veel meer, maar dit zijn toch echt Floors favorieten. Als je er nog meer wilt hebben dan zeg je het maar. Succes ermee!
groetjes,
Ruth

peer, perzik, abrikoos en tomaat (allemaal puur) zijn hier veruit favoriet!

Wat Suze het allerlekkerst vindt is perzik, nectarine, peer  of pruim. Of combinaties van die vruchten. Ik geef haar ook wel appel, meloen en heel soms banaan. Omdat ze snel last heeft van verstopping krijgt ze niet zo vaak banaan.

We hebben pas een nieuwe staafmixer gekocht en het pureren gaat daarmee zo gemakkelijk! Eigenlijk kook ik de vruchten nooit. Ik schil ze, snijd ze in stukjes en pureer ze met de staafmixer. De fruithapjes van Olvarit Frutapura krijgt ze ook weleens. Dat zijn die plastic cupjes, die eruit zien als bekertjes appelmoes.

Ik heb het Opperdepop kookboek  ook, maar tot nu toe heb ik er nog nooit iets uit gemaakt  Daar zal ik binnenkort eens mee beginnen. Groentehapjes gaan er hier nog niet zo lekker in, maar ze heeft het ook nog niet echt nodig (ze is nog geen 5 maanden oud).

groetjes,
Karin

Abrikozen heb ik nog niet gehad. Die ga ik straks meteen kopen, fijn dit forum!

banaan en appel krijgt berend ook bijna niet, raakt hij verstopt van.

ik geef meestal eerst een stukje aan hem om mee te spelen en te oefenen met kauwen. ondertussen prak / snij ik de rest van het eten klein om dat op een lepeltje te geven.

Berend eet het eten niet graag als het koud is, dus ik verwam nu veel dingen even kort in de magnetron. Daarna kun je het meeste heel makkelijk prakken met een vork en zo geven.

Terug
Bovenaan